måndag 16 augusti 2010

Nu kör vi

Mitt nya liv har börjat. 

Inte bara en dröm - GI Blogg beklagade sig igår över att hon gått upp i vikt. Nu tänker hon ta tag i det här med träning och mat. Jag har samma problem så nu kör vi. Om ni kollar in hos henne är det flera som har hängt på. Vill ni vara med så är ni välkomna det är alltid lättare om man är flera som peppar varandra.


Mitt mål är att gå ner de 25 kg som jag har gått upp - begriper inte var de kommer ifrån? Jag ska börja sköta mig själv vilket innebär att jag måste dra ner drastiskt på mitt godisintag och förmodligen börja äta lite nyttigare över huvudtaget.

Dessutom ska jag försöka se till att sova ordentligt, förstår inte varför det är så svårt att komma i säng i skaplig tid.

7 kommentarer:

  1. Ställ väckarklockan på 22.00. När den ringer ska du gå och lägga dig bums. För att du inte ska kunna smita undan anlitar du din familj som får jaga dig i säng med mattpiskan när klockan har passerat 22.01.
    Bara ett förslag.

    SvaraRadera
  2. Duktig du är. Det där med sömn är nog A och O med allt, är man utvilad orkar man ta itu med sånt som mat och motion bättre. Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Nillas. Ha ha. Jag går och lägger mig först av alla. Det svåra är att sluta läsa och släcka lampan

    Rut: Tack, det kan behövas

    SvaraRadera
  4. det kommer nog gå bra - speciellt om man är flera andra, så man kan peppa varandra!

    SvaraRadera
  5. Tummen upp, nu jäklar kör vi. Har påbörjat svulloresan o står nu på -3, alltid en start. Har visserligen 7-10 kg kvar men nu är jag iaf igång.

    SvaraRadera
  6. Heja heja, det kommer gå fint!
    Vi kör lite GI-stuk och jag tycker att det fungerar klockrent. Har infört lördagsgodis (hm, samt fredagsmys) även för de vuxna i familjen istället för "tjuvätagodisvarjekväll" och jag känner mig galet mycket piggare.

    SvaraRadera
  7. Malla: jag hoppas det

    Madlar: Vad duktig du är. Jag kommer jag med, jag lovar

    Skrytmorsan: Försöker oxå hålla mig till lördagsgodis

    SvaraRadera