söndag 22 augusti 2010

Hårfrisörska

Jag förstår att jag har valt en annan yrkesbana än hårfrisörskans. Dottern ville ha hjälp att färga håret, vi har gjort det några gånger förut men nu ville hon ha slingor. Slingor!

Vi tog några hårtestar och lindade folie runt sen färgade jag. Eftersom det satt massa foliepaket i vägen var det ganska svårt att få i färgen och fördela den jämnt över huvudet. Och de där handskarna som följer med i paketet vad är det för skit? Allt man håller i bara glider ur händerna, nu har vi sanerat badrummet från färg som skvätt.

Snart är det dags att skölja ur färgen. Det ska bli spännande att se resultatet.

5 kommentarer:

  1. Här tror jag att det jag satsar på tumhållning, det kan kanske behövas?

    SvaraRadera
  2. Hoppla hejsan som vi stokker ord i hytt o pine her! (bara trams)

    SvaraRadera
  3. Det där låter nästan lite väl spännande...

    SvaraRadera
  4. Oslo: Tack tummar kan behöva hållas när man gör sånt här
    Skryt: Mer än lovligt spännande- skolan börjar imorgon
    Realisten: Instämmer

    SvaraRadera