lördag 21 augusti 2010

Gräsänka

Maken är iväg och tävlar. Han åkte i gårkväll och kommer hem imorgon någon gång (troligen sent på kvällen). Jag fasade för en jobbig helg med två obstinata tonåringar som skulle vilja vara uppe och ute dygnet runt för att riktigt njuta av sommarlovets sista dagar.

Men här har varit lugnt. I gårkväll var båda hemma ensamma och satt vid varsin dator. På natten kom dottern in och la sig i makens säng för att hon hade fått in något äckligt flygfä i sitt rum. Sen har hon mage att påstå att jag snarkar.

Snarkar MOI?! Det är bara elakt förtal. Jag snarkar inte möjligtvis grymtar jag lite i sömnen.

Idag har vi varit slöa och köpt pizza och nu har båda battingarna kompisar hemma. Den ena kompisen ska sova över. Med de stora grabbarna vet man ju aldrig det kan hända att de sticker iväg men då de laddat med läsk och godis tror jag att de kommer att slappa framför datorn/TV:n.

3 kommentarer:

  1. Lite nyfiken blir jag. Tävlar?
    Det är skönt och tryggt att ha tonåringarna hemma. Vår 16-åring sitter här i soffan bredvid och tittar på fotboll tillsammans med Sambon.

    SvaraRadera
  2. Och nu stack sonen och kompisen iväg. Typiskt

    SvaraRadera