söndag 31 oktober 2010

Det var den helgen...

För fjärde veckan i rad ska maken iväg på jobb och lämnar mig med två tonåringar. Den här veckan har de dessutom höstlov. Därför skulle den här helgen ägnas åt att fixa saker som behövde fixas och att ta det lugnt.

Men då dyker kompisen upp med det här:

Ett lamm

Kompisen har nyligen köpt ett hus och vi maken har hjälpt dem med en del saker. Då vi är mycket förtjusta i lamm kom han över med ett helt lamm till oss. Det var jättesnällt tänkt men kanske inte det vi ville ägna söndagen åt (att stycka lamm).


Han erkände att han trodde att det skulle varit styckat och klart när han hämtade det. Nu fick han och maken stycka det med hjälp av instruktioner på youtube (ha ha). Sen blev det lamm och rotsaker i ugn till middag.

9 kommentarer:

  1. lyllos deg :)) ääälskar lamm...

    SvaraRadera
  2. Det var, trots allt, en fin gåva! :-)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Verkligt cool gåva -om det hade varit styckat och klart!

    Påminner mig om den gången jag skulle ta hand om en halv ko! Eller det var tydligen en ung tjur...Många underbara etiketter blev det, tex "Skitstor stek 4/4-08"! Ha ett toppenlov!

    SvaraRadera
  4. Fin present. Tur att youtube finns... =)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Men så gott. Bra present. :-)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. mary-ann: visst är det gott

    Venus och Alexandra: Jättebra present

    MajK och ToT: Vad skulel man göra utan youtube

    Spader: Jag tog hand om 1/4 nötkreatur en gång, det räckte gott och väl

    SvaraRadera
  7. LYCKOST DIG! Ja hjälper också gärna till med SAKER om någon bara vill ge mig ett lamm så där vips bara. Underbart. Lamm är så gott och det finns ju så mycket gott att göra. Hmmm lite avis nu.

    SvaraRadera
  8. Fru Choklad: Jag får väl ta med en rökt fårskånk och bjuda på

    SvaraRadera