söndag 9 januari 2011

Vad far gör är alltid det rätta....

Idag hade vi fruktsallad till efterrätt. Det är gott och den serverades i en glasskål. Eftersom det blev en hel del kvar skulle det sparas till imorgon. Så långt är allt bra. 

Hade det varit jag som sparade den skulle jag lagt den i en plastburk med lock och ställt den i kylen. Nu var det inte jag utan maken som sparade den. 

Hans sätt är att slänga in skålen i kylen… När jag nån’ timme senare öppnar kylskåpet är katastrofen ett faktum. Skålen fullkomligt anfaller mig och det är fruktsallad och glassplitter (duralex) över hela köksgolvet.

Vi har gapat och skrikit en hel del nere i köket senaste kvarten…Men nu är allt borta och golvet är dammsuget och nyskurat

14 kommentarer:

  1. Alltså, på allvar, saknas det en del i deras hjärna?

    SvaraRadera
  2. ...det positiva med det hela är ju att det blev rent och fint....


    förlåt ett dumt sätt att muntra upp...men jag gör det med ett leende...

    ...blundar...jo jag kan tänka mig in hur det såg...och lät!

    Kram på dig/caja

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ha skrikit resten av kvällen.

    SvaraRadera
  4. Ojsanhoppsan. Men jag är mest fascinerad över att det blev fruktsallad kvar. Kan det bli rester kvar på godsaker?

    SvaraRadera
  5. Min karl är precis likadan.. och skulle den största skålen inte få plats då på översta hyllan, då ställs mjölken på diskbänken.
    Och där får den stå.......
    (män!)

    SvaraRadera
  6. Vi har också saker som attackerar när man öppnar, men som tur är är kylskåpet (oftast) en fredad plats. Jag får mest bunkar, mått och plastmuggar över mig och de går som tur är inte lika mycket sönder. Svärord och skäll kan ändå höras, men mest åt de saker som ramlar över mig.

    Hoppas ni inte kommer sakna fruktsalladen för mycket, det går ju alltid att göra ny ;)

    SvaraRadera
  7. Usch så tråkigt. Nu gör han nog inte om det på ett tag. Jag gör tyvärr likadant som din make. Våra plastbyttor är alltid slut och hittar jag en burk så hittar jag inget lock. Kanske det är likadant för din man?

    SvaraRadera
  8. Bra att det blev städat. Somna sams nu.

    SvaraRadera
  9. mm, typ som L idag,han skulle äta resterna fr igår och jag frågade om det smakade bra?
    Nja,det vr bättre igår, det var lite torrt!
    NO SHIT - testa att täcka över potatisen och linda in köttet i ngt eller lägg det i en burk.
    Suck. jag åt gröt :)

    SvaraRadera
  10. ... lät säkert som när det spilldes ut en tillbringare med saft i vårt kylskåp i sommras... =)

    SvaraRadera
  11. Varför är jag inte förvånad *suck* Kanske för att min karl är likadan..

    SvaraRadera
  12. Varför gör dom så där?????????

    SvaraRadera
  13. Säger som de andra, varför? Känner igen händelsen, kan det vara könsbetingat? :-)

    Hoppas du har haft en fin jul kära du!

    SvaraRadera
  14. Oj! Ähum.....hos oss är det tvärtom. Jag slänger in hipp som happ och mannen paketerar eller burkar ;) Vi är lite bakvända.

    SvaraRadera