måndag 17 januari 2011

Postadress

Posten har fått för sig att vi ska byta postadress. Det betyder att vi bor kvar på samma gata, har samma portnummer och samma postnummer MEN vi ska ha en annan postort efter postnumret.

I fredags fick jag ett brev som informerade om detta och att det ska ske inom en ganska snar framtid. Dessutom fick jag hela fyra (4) kort som jag kan skicka till företag för att berätta om min nya adress. Jag kan meddela att  jag är kund hos betydligt fler än fyra företag.

Ikväll har jag därför suttit vid datorn och meddelat min nya postadress till ett antal företag där jag är kund. Jag har suttit nästan 1,5 timme och jag har flera kvar.

Jag undrar om jag kan fakturera posten för den tiden, det är min fritid som går. Min fritid är viktig för mig och jag har inte bett om att få ny postadress (det har ingen annan heller vad jag vet).

15 kommentarer:

  1. Spännande att byta bostadsort utan att flytta.

    SvaraRadera
  2. Här bytades det postnummer för ett antal år sedan och jag sket högaktingsfullt i att meddela några företag. Posten gör-posten får fixa :D För övrigt tycker jag nog du kan fakturera dom!

    SvaraRadera
  3. Märkligt att flytta utan att flytta så att säga..
    Vi fick nya husnummer för några år sedan men posten fixade allt inte behövde vi sitta och skicka. posten gav oss 1 års eftersändning eller vad det heter. Kanske är nya tider nu??

    SvaraRadera
  4. Men borde inte posten ordna med detta? Det gäller väl privat (vänner m.m) personer med väl?

    SvaraRadera
  5. Av vilken anledning ska ni få en ny?? Mysko...

    SvaraRadera
  6. jag tycker absolut att du ska debitera posten !!

    SvaraRadera
  7. Du vet...dom har inte särskilt mycket att göra där på posten nu för tiden så nått nytt MÅSTE dom ju komma på så det sysselsätter några!

    Ja,fakturera posten du! Eller försök hitta något bra sätt att få dra av i deklarationen!!!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  8. Så var det för oss också för ett tag sedan. Nytt postnummer.
    Våra vänner 4 km längre bort fick annan postort.
    Posten håller verkligen på och pysslar...

    SvaraRadera
  9. Knasigt, men jag skulle aldrig skriva till något företag, det orkar jag inte!

    SvaraRadera
  10. Vilka viktiga saker de pysslar med på Posten!

    SvaraRadera
  11. Det där låter bekant. Precis så håller de på med vår fastighet, byter lite då och då. Så nu mer struntar vi det och skriver bara Sya, rätt och slätt. Det kommer fram ändå så...fast egentligen ska det heta karlslund eller Uddarp, jag vet inte vilket av det som är rätt nu för tiden.
    Jag tycker du kan slänga ivägen en faktura till posten, om inget annat för det vore roligt :D

    SvaraRadera
  12. Va konstigt???? Nu kan du ju ha inflyttningsfest...

    SvaraRadera
  13. Lippe: Kul att du tittade in. Vad smart - självklart måste jag ha inflyttningsfest

    SvaraRadera