tisdag 25 januari 2011

Körkort för moped är svindyrt

Dottern fyller moped i vår. När sonen tog moppekort gick han en tvådagarskurs som var till ett överkomligt pris. Nu ska dottern ta moppekort och nu kostar det 7000 kr!!!!

Vi hittade till slut en körskola som tog halva priset. När vi ringde och frågade om de var dumma i huvudet som var så billiga sa de att de andra körskolorna var hutlöst dyra och att de får in tillräckligt med pengar med sitt pris. Vi tackar och bockar, imorgon ska dottern anmälas till den körskolan.

Jag tycker fortfarande att 3500 kr är hutlöst dyrt. Men jag betalar hellre 3500 kr än 7000 kr.

18 kommentarer:

  1. Vi har ingen moppeskola!? 15 år, tuta och köra, bara ett teoriprov som du pluggar till själv.

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Måtte min yngsta inte vilja ha mopedkort! Har för mig att äldstas kort knappt kostade 2000 kr, förra året. Nu är det körbevis för bil som gäller för äldsta.
    Hör av mig om yngsta vill ta kort, så går jag/hon till samma som ni.

    SvaraRadera
  3. ...för att inte tala om mopederna och dess försäkringar. Bra att du hittade en billigare körskola :D

    SvaraRadera
  4. Niger och tackar... ;-) nej och nej..i huvudet har jag dem inte...där e ente plats ;-) Jag letar vartefter...letar och letar och leta..tills jag hittar det som jag tycker passar.

    Kram/caja

    SvaraRadera
  5. Ehe..när jag var 15 och djungeln växte tät..då fanns det inget lörkort för moppe. Jag trodde det bara gällde för EU-moppe det här med körkort.

    SvaraRadera
  6. jo jag har hört att det är svinigt dyrt!

    SvaraRadera
  7. Jisses.. Jag jobbade på moppe/MC-verkstad när de nya reglerna infördes om moppekort, (2005 eller ngt sånt) Då fick mopedförsäljarna utfärda "förarbevisen" som det hette då, och kostade trehundra kronor. Jag fick mitt gratis, det var ju bra. Och den varianten jag fick går aldrig att bli av med. (det är ju bra, om jag skulle råka köra med en trasig lampa eller nåt sånt i framtiden)

    SvaraRadera
  8. Jösses vad dyrt. Sonen har aldrig pratat om moppe tack och lov.

    SvaraRadera
  9. Ser jag tre nollor? Herregud vad dyrt.

    SvaraRadera
  10. Körtkort för moppe?? E det nå 2tusentalsgrej?

    SvaraRadera
  11. jisses va dyrt...tror största dotterns kostade 700 när hon tog för 5år sen...tror dom att alla föräldrar har ett pengaträd bakom gardinerna?

    SvaraRadera
  12. Oj, hade ingen aning om att det är så dyrt. Äldstas kompis har moppe. Måste fråga honom vad han har betalt för sitt kort.

    SvaraRadera
  13. Shit vá dyrt!!!
    Min som är 8 vad kommer det då att kosta när det är dags för henne???
    ***KRAM****

    SvaraRadera
  14. VAAAAAAAAAA? Oh my. Det är ju galet dyrt alltså.

    SvaraRadera
  15. Mmm...och tänk sedan när det blir dags för körkort för bil;) Jösses...då måste man vara miljonär.

    SvaraRadera
  16. Kawasaki 900 Ninja dyraste föräkringszon och färsk förare kostar på billigaste fb. helförs. -/kasko: 127 000:-
    Komma här å snacka moppekort?!!!

    SvaraRadera