lördag 8 januari 2011

Hjärtsnörp

Vaknar med lätt panik: har sonen inte kommit hem?

Vår överenskommelse är att han ska väcka oss när han kommer hem. Då vet vi att han kommit hem helskinnad och i vilket skick. Jag rusar upp och kollar. Jo då han ligger i sin säng och sover så gott.

När han vaknar har vi ett snack där jag påpekar att han måste väcka mig när han kommer hem. Men det gjorde jag ju svarar han. Enligt honom har vi även pratat lite innan han smet iväg och borstade tänderna. 

?????  

Jag måste varit helt däckad i natt!

14 kommentarer:

  1. Hmm.. Vem behöver kolla vem egentligen? Hihi..

    SvaraRadera
  2. fniss :)))) mina skal skicka meddelande när dom är hemma...jobbar ju skift och då är det en trygghet om dom är ute på galej...

    SvaraRadera
  3. Åh det där har jag också upplevt. Kan känna paniken när du vaknar och inte har en aning om ifall han har kommit eller ej. Du sov nog verkligen gott ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, fast jag undrar nog, hur många gånger blåser dom oss och påstår att dom väckt oss? Jag minns ju inte...

    SvaraRadera
  5. Väcka mig har min dotter aldrig behövt göra. Det har liksom inte funnits anledning att jag behövt kolla hennes status. Däremot kom vi övrens om att jag lämnade en lampa i hallen tänd som hon släckte när hon kom hem, så visste jag om jag vaknade.

    SvaraRadera
  6. hihi... tror du var en tröttmössa inatt!

    SvaraRadera
  7. Ojdå, en anings trött förmodligen.

    SvaraRadera
  8. Ha,ha ... det där känner jag igen!

    SvaraRadera
  9. Att svara och prata riktigt förnuftigt när man egentligen sover, det ser jag som en verklig tillgång :D

    SvaraRadera
  10. "Jag har utvecklat en ny filosofi...Jag räds bara en dag i taget."
    //Charlie Brown

    Förstår...fick nästan hjärtsnörp av att läsa den första meningen...

    Ha en härlig kväll/caja

    SvaraRadera
  11. Det är svårt att vara logisk i såna här situationer. Du sov ju lugnt och låg inte och oroade dig, så ingen skada var ju skedd, utom de där sekunderna när du vaknade. Värre när man sms:ar och ringer och inget händer. Mobiler är egentligen bara ett elände. Äldsta dottern brukade ha sin avstängd, det var lugnare så. För henne.

    Det där med att kolla statusen har jag aldrig riktigt förstått. Om det inte är mycket unga tonåringar som man inte har koll på vad de gör. Vad ska man göra med 16-åringen som tagit sig hem från sin första drängfylla? Hon har ju tagit sig hem och att hålla en moralpredikan mitt i natten är väl ingen mening? Samtidigt har jag aldrig varit så förmäten att jag inbillat mig att just mina barn skulle vara bortom all risk för att bli på pickalurven någon gång innan de fyllt 20.

    SvaraRadera
  12. En liten lapp kanske skall lämnas till dig istället ;)

    SvaraRadera
  13. Min 16-åring är fortfarande borta så sällan att jag inte har fått någon vana att somna. Istället är jag vaken till han kommer hem...
    Han dricker inte än, tack och lov.

    SvaraRadera
  14. Ojoj vad tungt du måste sovit hihi.
    Men förstår din oro där mitt på natta!

    SvaraRadera