torsdag 31 mars 2011

San Fransisco

Jag lovade ju att skriva om vår resa så här kommer första inlägget om den.

På eftermiddagen den 12 mars landade vi i ett soligt San Fransisco. Det var den enda dagen med sol sen var det grått, mulet och emellanåt regn.

När vi skulle genom tullen säger tulltjänstemannen något och tittar förväntansfullt på oss. Jag och maken står som frågetecken och kugghjulen går för högvarv, vad säger han? Sen inser vi att han försökte prata svenska med oss.

        Hour måur dou? var vad han sa 

Vi bodde väldigt centralt på Market Street men på en väldigt ruffig del av gatan som jag verkligen avråder från.

Enligt guideboken jag hade läst skulle det vara St. Patrickfestival på söndagen men den var redan på lördagen så vi missade den snyft  St. Patrick är ju ett måste för Shamrock

Den enda St Patrick vi såg


Eftersom tidsomställningen spökade för oss och de dessutom ställde om till sommartid var vi uppe i ottan dessa första dagar och tidigt i säng. När vi kom nerskuttande vid 5-tiden på morgonen och frågade portieren var man kunde äta frukost tittade han på oss som om vi inte vore riktigt kloka.

8 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att få följa med på resan. Mer bilder, mer bilder:)

    SvaraRadera
  2. Och hur rätt hade inte han! :-)))) Nattikram

    SvaraRadera
  3. Jag vill jättegärna åka till San Fransisco!!! Hoppas att det kommer fler bilder därifrån!

    sv. Jag tycker det är goda saker från Linas, ibland kan det vara något man inte tycker om, men ofta kan man byta ut det i så fall! Det är ett bra pris också. Jag är nöjd!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad spännande med San Fransisco, jag vill oxå dit!

    SvaraRadera
  5. Synd, men ni såg säkert en hel del ändå?

    SvaraRadera
  6. Fuskigt att den var på lördagen!

    SvaraRadera
  7. Härligt ! Visst liknar han Pargrotsky ? :)

    SvaraRadera
  8. åh. Vad tyckte du om SF? Jag verkligen gillade staden. :)

    SvaraRadera