söndag 6 mars 2011

Dagens tråkshopping

blev en ny strykbräda. Efter att ha varit ranglig ett bra tag drog den gamla sin sista suck i gårkväll genom att med ett rejält brak falla ihop på golvet.

På IcaMaxi tog jag tag i den första jag såg och blippade in den med scannern: 349 kr jag fick nästan hjärtstillestånd! Då såg jag att den bredvid var på extrapris för 249 kr raskt tog jag bort den dyra och blippade in den lite billigare. Tittade sen runt ordentligt OCH kan man tänka sig att lite bakom stod ytterligare en sort för bara 149 kr. Den tog jag.

Tråkiga nödvändighetssaker är inte shopping och de ska därför vara billiga

14 kommentarer:

  1. Att shoppa strykbrädor är inte det roligaste... Man ska få hem skiten oxå!

    SvaraRadera
  2. En ny strykbräda gör strykningen till ett rent nöje! (tror jag)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hittade en billigare bräda.

    SvaraRadera
  4. Jag har min kvar som jag köpte 1981...

    SvaraRadera
  5. jag behöver en ny och då vet jag var jag ska köpa min :)
    tack för tipset !

    må så gott
    kram

    SvaraRadera
  6. På jysk köpte jag min för fem år sedan, för en hundring. Tar den slut någon gång, strykbrädan alltså, så köper jag inte någon ny. Då slutar jag helt att stryka. Så från två ggr per år till noll.

    SvaraRadera
  7. Fast det är i alla fall roligare att shoppa strykbräda än att shoppa kläder eftersom man inte behöver prova den i provrum.

    SvaraRadera
  8. vilken tur att du såg dig omkring, där kom du 200 kr billigare undan då
    kramar

    SvaraRadera
  9. Stryka går "fet bort"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis till fyndet!!
    Håller med nillas....hatar provrum!
    Må så bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Min strykbräda vinglar oroväckande. Det har den gjort i snart ett år nu. Blir nog inget köp innan den brakat totalt... =)

    SvaraRadera
  11. Fint du hittade den billigaste till sist!

    SvaraRadera