fredag 25 mars 2011

Det här med folkvett

Hur tänker folk? När jag tog körkort fick man lära sig hur och var man parkerar sin bil och jag tror att det är sånt man har fått lära sig i alla tider för att få sitt körkort.

Kan någon då förklara hur det kommer sig att många människor ställer sina bilar på handikappsparkeringar och barnparkeringar (dvs xtra breda rutor). Vid min IcaMaxibutik är det ofta helt vanliga människor som parkerar i dessa parkeringsrutor. Om de inte är ännu slöare och ställer sig precis utanför ingången. 

Tacka vet jag IKEA: där ropar det ut att bil med registreringsnummer XYZ123 stod på handikappsplats men saknade tillstånd för detta. Den har därför bogserats bort. 

10 kommentarer:

  1. Rätta takter! Vi har en handikappad vän som ofta får vända med ogjort ärende.
    Jag BLÄNGER om dom som felparkerat kommer samtidigt med mig. SKITAR!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med!!! Tycker det är urdåligt att parkera där man inte ska! Varför är det så svårt för vissa människor att göra rätt?

    SvaraRadera
  3. Hade jag varit på IKEA då hade jag applåderat!!

    SvaraRadera
  4. Hurra för IKEA! Jag vet inte hur många gånger jag har skällt ut folk och visat dom mitt tillstånd. Har man ben som fungerar så kan man faktiskt vara glad och använda dom!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar faktiskt använda de extra breda, men inte handikapp. Jag ser ut som en helt vanlig frisk människa, men kan inte bära saker. Därför gör jag så. Handikapptillstånd får man inte längre för att man inte kan bära. Man får det för att man inte kan gå. Men jag fattar ju att folk med barnvagnar blir irriterade när jag ställer mig där.

    SvaraRadera
  6. haha saknar körkort men kocken ställer sig aldrig på de rutorna...om jag tar ett körkort i 51 års present så ska jag tänka på detta./L8

    SvaraRadera
  7. Ha, jag ska till Ikea idag.
    Någon RZC ska INTE bogseras bort därifrån.

    SvaraRadera
  8. Det har hänt att Sambon ställt sig på extrabreda rutor men han skulle aldrig ställa sig på handikapplats. Det är inte bara de som går med kryckor är blinda eller sitter i rullstol som har rätt till handikapplats. Det kan vara andra orsaker till att man inte klarar av att gå längre sträckor. Min pappa hade handikapptillstånd. Han blev ofta utskälld för att han stod på handikapplats. Han såg frisk ut. Så skäll inte förrän ni kollat om personen har tillstånd eller inte.

    SvaraRadera
  9. Vågen för IKEA!
    (Säger en som inte ens har körkort!)

    SvaraRadera
  10. Gillar IKEAs strategi. Fler borde göra så! =)

    SvaraRadera