söndag 13 mars 2011

Den inre klockan


På vardagarna ska jag stiga upp 5,30. Eftersom jag inte tycker om att vakna av väckarklockan har kroppen ställt in sig så att jag oftast vaknar ungefär 15 minuter innan. Det är ganska skönt eftersom jag då får lugn och ro på morgonen. Med detta vill jag inte säga att jag är pigg vid den tiden nej, nej, nej

Men när helgen kommer och jag får sova vem vaknar då med tuppen kl 7? Jo då slår Shamrock upp de blå och inser att det inte går att somna om – bara att kliva upp.

Kl 7 är ju i och för sig nästan två timmars sovmorgon, men jag hade gärna sovit till kl 9

11 kommentarer:

  1. Samma inre väckarklocka har jag. Tycker som du - det är så skönt att slippa väckas av den andra, får tidernas hjärtebank när det sker.

    SvaraRadera
  2. Jag vaknar också på min "jobbtid" - men jag somnar om två sekunder efter det jag kommit underfund med att jag har SOVMORGON! :-) Allt bra? Kram

    SvaraRadera
  3. Jag sover för det mesta till åtta om ingen stör mig. Tyvärr måste jag ställa klockan på sju när jag ska jobba. Blä.

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att det är bra att sova ungefär lika många timmar varje natt + att ha samma dygnsrytm alltså gå upp samma tid varje dag... Fast det vill man ju inte. Jag vill inte heller gå upp 5.30 på helgerna.;)

    SvaraRadera
  5. Precis som jag!
    Klockan 5 (med vissa undantag då och då) så är det baraa att gå upp.
    Fast ioförsig, nu har jag ju både en inre och en yttre(Tiger) klocka. Det är nog ganska bra ändå tror jag (=

    SvaraRadera
  6. Va? Åh. Önskar det var så för mig. Jag kan sova hur länge eller lite som helst. Vaknar aldrig pigg på morgonkvisten.

    ha en fin vecka kära du!

    SvaraRadera
  7. Det där blir jag avensjuk på! Själv sover jag som en död tills någon väcker mig.

    SvaraRadera
  8. Ibland skulle man vilja slå av den där inre klockan men oftast går det inte. Störigt är det.

    SvaraRadera
  9. Det där känner jag igen! Varför?
    Kram.

    SvaraRadera