lördag 9 juni 2012

Ingen spinning idag

Hämtade Askungen på balen vid midnatt och kom följdakligen i säng fram emot ett-snåret. Kl 04 var det bara att gå upp för att skjutsa den nybakade studenten till Arlanda. Han ska resa på chartersemester med sin kompisar.

Nej!  skriker mammahjärtat men han är ju vuxen i lagens ögon så det är bara att släppa taget.

Från regn och rusk
till sol och snusk

eller vad är det man säger... Det bli man ju inte lugnare av som förälder. Den korta sömnen gjorde i alla fall att jag inte direkt kände för ett spinningpass på förmiddagen.

9 kommentarer:

  1. Jag var 18 år när jag åkte till Kos med mina kompisar. Om han är lika skötsam som jag var så behöver du inte oroa dig. Inte alls!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå fint! Tänk så skönt det ska bli att få vara ute i världen och vara vuxen.

    SvaraRadera
  3. *fniss* säger som Osloskånskan...;-)) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Det är några år sedan jag levde i samma sus och dus som du gör nu. Konstigt nog så längtar jag tillbaks av och till. Nu får man sova när man vill, äta när man vill, se på tv när man vill och det är skittråkigt.
    Njut av de sena nätterna de kommer inte tillbaks
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  5. Förstår att det inte blev någon spinning.
    Och jag man får släppa taget...min är ju 24 nu, och ändå kommer jag på mig själv att försöka att påverka och bestämma. Även om jag har blivit bättre på att låta bli*skratt*

    och det där med sökmotorer...ja, dem kan man verkligen undra över. Hos mig har jag en del som googlar in på "runkobjekt"(tro det eller ej), det händer då och då, och hur fasen de hamnar hos mig fattar jag inte. Har inget minne av att jag har skrivit något om runkobjekt...

    jaja.

    ha en trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  6. Hahaha "Från regn och rusk till sol och snusk" har jag aldrig hört :)) Du är klurig du :))

    Nej, jag skulle inte sova en blund om vår 19-åring skulle utomlands. Vi som får vara glad om han hittar hem. Det är en mil.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Bara de inte far fram som man själv gjorde är det nog lugnt ...

    SvaraRadera
  8. Åh..förra året åkte Äldstingen till Turkiet med tre till blondiner. Vi hördes varje dag..för det var mitt krav.

    Nu handlar det om jobb så nu måste jag lugna ner mig.

    ...

    Vem försöker jag lura?

    SvaraRadera