fredag 23 juli 2010

Makens projekt

Så kom den, den första semesterdagen när det inte är strålande sol och +  30grader varmt... När man inte kan ligga vid badet och slappa måste man göra något. I alla fall tycker maken det. Jag har inga som helst problem med att göra ingenting, jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att göra just ingenting.

I morse stod här en thujahäck som var nästan 2 m hög och säkert 1,5 m bred - nu är den borta (jag hann inte ens med att ta ett före kort). Projektet ta bort thujahäcken är kul för att det går fort tycker maken som går in för det med liv och lust. Nu kommer vi till projektet: vad ska vi göra med ytan som uppstått? Nu blir jag plötsligt inblandad och min "göraingentingtid" försvinner.

3 kommentarer:

  1. Oj. Du får nog glömma ingenting ett par dagar... *harkel*
    Men trädgårdsjobb är rätt så trevligt det med.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Jag som tyckte synd om mig alldeles nyss. Min man håller bara på och bygger en vägg. Nu vill han få ut mig och göra klart. Nu, när klockan snart är 21!!! Men det är 1000 gånger jobbigare för dig. Varför tog ni bort häcken? Har ni/han någon plan?

    SvaraRadera
  3. Stort o Smått: Ja det känns som om ingenting försvinner bort

    Knaster: Det är en häckbit som blivit lite väl vildvuxen precis utanför köksfönstret (vi har annan häck runt resten av tomten). Maken vill lägga sten där (så att vi kan ställa bilen).

    SvaraRadera