tisdag 20 juli 2010

Karius och Baktus akta er - här har ni inget att hämta!

Behöver ni en tandborste? Jag har några på lut.


Jag har skrivit om det här förut men känner att jag måste ta upp det igen. Min familj består av fyra personer och tre av oss använder badrummet på övervåningen. Rent logiskt borde det finnas tre tandborstar där, eller hur? 


Så här såg det ut ikväll när jag skulle borsta tänderna. Om ni räknar ser ni att det är elva stycken. ELVA tandborstar på tre personer- det är några för många! Jag börjar fundera på om jag har något hemligt fotbollslag som kommer hit och borstar tänderna när jag inte är hemma. 

7 kommentarer:

  1. Oj, värre än mig ju! Jag har nu tre tandborstar i min mugg. Har haft fyra som mest. Och alla är mina...

    SvaraRadera
  2. ...eller Karius och Kaktus, som min svåger sa när han var liten.

    SvaraRadera
  3. Kastar man inte en när man köper en ny? Eller...?

    SvaraRadera
  4. *fniss* Det verkar som om det ÄR fler än tre som borstar tänderna ja ;D

    SvaraRadera
  5. Stort och Smått: Ja slår vi ut det så är det 3-4/man här med. Samma vanor?

    Oslo:ha ha

    Venus:Jag har ett stort lager tanborstar i skåpet. Misstänker starkt att ungarna bara tar en ny utan att slänga den gamla. Eller oxå har de glömt vilken som är deras och tar en ny
    eftersom de inte vill ha någon annans

    Gafflan: Ja jag undrar vad som händer här på nätterna - vilka som kommer och borstar när jag sover...

    SvaraRadera
  6. Öhh, barnens pojk/flickvänner, grannens, sotarens eller driver du B&B som du tjänar grova svarta pengar på?

    SvaraRadera
  7. B&B var en bra idé. Jag kan börja med det och ta extrabetalt för att det ingår tandborstar

    SvaraRadera