lördag 5 februari 2011

Nervös mamma -

Dottern ska på fest med sina kompisar. Det är 10 tjejer som ska på disco och som ska åka hem själva när det är slut och som ska sova över hemma hos den ena tjejen.

Det innebär att jag skippar vinet ikväll för att kunna köra in och hämta om det behövs. Hon har fått stränga order om att höra av sig när de kommit fram, när de ska åka hem och när de har kommit hem och om det är något annat.

Just nu är jag världens töntigaste morsa. Jag kommer ihåg att det var likadant när sonen började gå ut och jag vet att man vänjer sig. Men första gångerna är jobbigast.

12 kommentarer:

  1. Nej, du är ingen töntig morsa. Just nu är du världens bästa morsa, du bryr dig, du sätter gränser mm...de´är bra de´!! Oron får vi leva med vi mammor ;-)

    SvaraRadera
  2. Hur gammal är din dotter? Jag misstänker att min dotter snart också vill något sånt.

    SvaraRadera
  3. Inte alls töntigt..min stora har flyttat hemifrån men jag är ändå orolig...

    Bättre att vara lite hönsig än att inte bry sig.

    *Kramar om*/caja

    SvaraRadera
  4. En bra mamma är du!
    Hoppas tjejerna får jätteroligt!

    SvaraRadera
  5. Det där kommer jag att hålla på med länge....bra mammor gör det! Kvällskram!

    SvaraRadera
  6. Häller med alla föregående talare!

    SvaraRadera
  7. Mina söner är 15 och 17 och har inte börjat "vara ute". Kanske jag borde oroa mig för det?
    Ikväll är 15-åringen på LAN på sin skola. Det är mattanten på skolan som är där och LAN:ar med ungdomarna.

    SvaraRadera
  8. Anna: Du har rätt, jag tror att oron kommer att hänga med

    Singel: Inte gammal alls. 15 år och tycker att hon är stor. Denna gång var det på Fryshuset så jag visste att det var ett ordnat arrangemang

    Caja: Du har så rätt

    oslo: Tack. De hade haft det bra

    Venus: Det värsta är väl sömnbristen man har dagen efter...

    Lippe: Och de har nog rätt. Man bryr sig även om de är vuxna

    Knaster: Ett tag lanade min äldsta på internetcafé men nu är de hemma hos varandra. Mycket lugnare för föräldrarna

    SvaraRadera
  9. Heja, bra tänkt tycker jag.
    De där festerna brukar vara välarrangerade, min son har gått på dem ett par år; dock inte den igår på HANS skola:)

    SvaraRadera
  10. Så småningom klingar väl för de flesta den värsta oron av, livet blir så tungt annars. Jag tycker nästan det är värst när man får ett sms "på väg hem" och sen tycker det tar orimligt lång tid innan man hör nyckeln i låset.

    Jag har ju varken körkort eller bil och ingen av mina flickor har umgåtts i kretsar där hämtning förekom annat än ytterst undantagsvis. Och det har inte hänt några katastrofer ändå.

    Tror man ska sätta gränser för sig själv också med det där hämtandet. Har bekanta som anser att de måste ha beredskap att hämta hem vuxna barn som plötsligt tycker det är jobbigt att ta nattbussen. Barn som t o m flyttat hemifrån.

    SvaraRadera
  11. Jag tror att jag kommer vilja ligga i en buske utanför och övervaka...;) när mina flickor ska börja gå ut.

    SvaraRadera
  12. Det finns inget töntigt i att vilja finnas där om det behövs. Även om det helt säkert gick jättebra för dem. *krama*

    SvaraRadera