måndag 21 februari 2011

Hur man snoppar av en telefonförsäljare

Det ringde en telefonförsäljare och sa: Hej jag ringer från bolaget x. Du är kund hos oss och jag hoppas att du är nöjd. 

Jag svarade: Nej jag är inte nöjd. 

Han kom helt av sig, men fanns sig rätt snabbt och frågade varför. Jag förklarade då att vi betalar för 12-24 mbit/sek på men bara får ut 4-5. Och att det allra konstigaste är att de höjer upp hastigheten när vi ringer och klagar men att den är nere i låga nivåer redan någon dag senare

Han insåg att det inte var någon idé att försöka sälja in något här och la på ganska snabbt

6 kommentarer:

  1. Det värsta är nog att de anlitar callcenter som ringer och säljer åt dem. Och de vill bara sälja och kan inte stava till service. Ringer man för att klaga är det inte lika lätt att få tag i någon.

    SvaraRadera
  2. Ja jisses. Vi betalar för 100 och får i bästa fall ut 30... Oftast 15-17.

    SvaraRadera
  3. Man kan också säga att man skulle vilja beställa en pizza. Då brukar de också komma av sig.

    SvaraRadera
  4. ja det är lika bra att säga stopp direkt, annars slutar dom ju aldrig .
    Hoppas det var ok att jag kikade :)

    SvaraRadera
  5. Tycker ibland att det är jobbigt med telefonförsäljare men jag tycker synd om dom oxå! De sitter på stora callcenter och ringer och de flesta trivs inte alls utan har en klump i magen när de går till jobbet och vet att de ska ringa till en massa folk som inte vill bli ringda till. En nästan son till mej ringde när han var på väg hem från ett sådant jobb och var förtvivlad för att han vantrivs så hemskt. Gillar inte när folk i båda ändar mår dåligt!

    SvaraRadera