måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Så skulle jag då masa mig iväg till jobbet...  Det blev ju inget jobb i fredags eftersom bussarna inte gick, det blev en ofrivillig semesterdag istället . 

Jag klev upp, kastade ett öga på termometern och höll på att få en chock. -22 det är ju kallare än i frysboxen!  Bara att klä på sig hela vintermunderingen med mössa, skidbyxor och graningekängor. Vill ju inte stå ute och frysa häcken av mig om bussen tänkte strula idag med.

Idag har jag fått två allahjärtansdag kort från bloggvänner som jag träffat IRL - och nu skäms jag för att jag själv är så dålig på att skicka iväg sånt. Tack!

10 kommentarer:

  1. Jag fick också två kort idag! De var säkert från samma ställen som dina. Du och jag ska inte skämmas för att vi inte har skickat kort. Tråkigt att du var tvungen att ta ut en semsterdag i fredags bara för att bussarna inte gick. Var har du termokjolen?

    SvaraRadera
  2. Riktigt kallt är det. Men i Lilla byn - minus 32. Staden är inte dum!

    SvaraRadera
  3. "Det finns en glädje i att ge" och jag tror inte det blir lika roligt om man ger, med enda avsikten att få något tillbaka :)

    SvaraRadera
  4. Var du tvungen att ta en semesterdag för att intew bussarna fungerade så kanske du ska skicka räkning till SL?

    SvaraRadera
  5. Hoppas det var lite varmare idag!!!

    SvaraRadera
  6. Sv: Östergötlands Landsting som jag tillhör vill inte utföra operationen och vill inte ge mej remiss :(
    Diagnosen är ställd efter grundlig undersökning och av en av svergies skickligaste ryggkirurger.
    Jag blir iaf nobbad av landstinget och måste betala själv!
    Kliniken i Strängnäs är privat men tar emot många patienter på remisser från andra landsting på samma diagnos.

    SvaraRadera
  7. Knaster: förmodligen samma avsändare

    Spader: du ska då alltid vara värst ;)

    Huskatt: alldeles rätt

    Nilla: har faktiskt funderat på det. Jag tog flex men vill hellre ha den till annat

    Melinda: :)

    Lysande: ja nu får det snart räcka

    Marie: jag det var i alla fall bara hälften så kallt idag

    Lippe: Men det är ju otroligt. Själv har vi en privat företagsläkare som skriver remisser på löpande band. Då borde väl du som VERKLIGEN behöver få en remiss för något så allvarligt

    SvaraRadera
  8. ja, är det så kallt gäller det att klä sig ordentligt
    kramar

    SvaraRadera