måndag 7 oktober 2013

Övernattande gäster

Sonen hade lite kompisar över häromdagen. De satt i uterummet och spelade kort och drack öl långt in på småtimmarna. Morgonen efter visar det sig att två av kompisarna sovit över och det är helt ok för mig.

Det jag funderar över är att sonen har en Ektorpsoffa från IKEA där vänner brukar sova över, i nämnda soffa hade en ny bekantskap sovit. Den nya bekantskapen var ca 2 m lång så jag undrar nu om han låg dubbelvikt i soffan...

Den andra stackarn hade lagt ut ryggkuddarna på golvet och sovit på dem.

9 kommentarer:

  1. Synd att du inte smög upp och tog kort, så vi läsare fått vår nyfikenhet stillad.
    Som ung grabb går det bra att sova nästan var som helst. Jag vet...

    SvaraRadera
  2. Han fick väl veckla ut sig så sakteligen :)

    SvaraRadera
  3. När man var ung klarade man en väldigt massa saker som idag är otänkbara ... :)

    SvaraRadera
  4. Han kanske halvsatt upp och sov som Gustav Wasa. Jag tyckef att det är kul att hitta ungdomar lite här och var i huset.

    SvaraRadera
  5. I den åldern kunde man sova stående :-)
    I och för sig kan jag det idag ännu.

    SvaraRadera
  6. Man är ju onekligen lite fascinerad över att de kan sova sådär lite huller om buller ;)

    SvaraRadera
  7. Ja du, det e vi som har högre krav nu, ungdomarna kan sova var o hur som helst.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  8. Hmmm....väldigt vig kanske. Härligt med ungdomar i huset. Hej svejs.

    SvaraRadera
  9. Som sagt, när man är ung.....

    SvaraRadera