tisdag 15 oktober 2013

Gahns ögonbad

känner ni till det eller snarare kommer ni ihåg det. Jag har letat efter något att skölja ögonen med ett tag, men såna' produkter verkar ha försvunnit från marknaden. Efter mycket letande hittade jag en flaska med ögonskölj på ett av alla de apotek som finns, men då kom nästa problem: sköljkoppen.



Det finns inte att få tag på över huvud taget. Hon på apoteket sa att de eventuellt kommer att få in en i sitt sortiment senare i höst. Kom till slut på att jag kan använda en gammal fluormugg.

Jag undrar vad som har hänt eftersom det helt plötsligt är så svårt att få tag i denna produkt

7 kommentarer:

  1. Jag har en flaska Gahns i badrumsskåpet. Bör kanske kolla datum på den ;)

    SvaraRadera
  2. Gahns, var det en blå flaska?

    SvaraRadera
  3. Var tvungen att googla. Det var den jag tänkte på! Minns att mormor hade en sådan i sitt badrumsskåp och jag ville alltid skölja mina ögon när jag var hos henne. :)

    SvaraRadera
  4. Alltså. Jag är som en gnu i en alp här. Varför sköljer man ögonen???
    Har aldrig hört talas om...
    Men så är jag egentligen blond. Hihi.

    SvaraRadera
  5. Känner igen namnet men länge sen jag såg det, brukar skölja med linsvätska, funkar utmärkt o så en medicinkopp fast ett litet snapsglas gåt väl det me, hehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera
  6. ? Jag är också lite väck här... Har aldrig någonsin sköljt mina ögon och trott jag behövt det heller!
    Förrän nu... :-)

    SvaraRadera
  7. Jag kollade min. Den är ny, oöppnad håller till 2015 nån gång.

    SvaraRadera