måndag 4 mars 2013

Hörapparat?

Jag börjar tröttna på vår tråkiga vardagsmat så jag tog mig i kragen och inskaffade ett paket couscous. Jag har aldrig lagat det förut, men det gick bra och det blev gott.

När familjen serverades tittade barnen misstänksamt på det och frågade vad det var. Jag svarar att det är couscous och att man inte dör av det. Sonen tog för sig och tyckte att det var så där, men dottern tog väldigt lite.

Hon tittade misstänksamt på det igen och frågade är det verkligen gott med kokos till köttgryta?


8 kommentarer:

  1. Haha. Pröva pärlcouscous nästa gång (om det inte var det du hade). De är större och godare. Jag har recept på en god dressing som man häller över dem.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag som var säker på att det var far i huset som behövde hörapparat när jag läste rubriken. Men kokos i mat kan man ju ha ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det men tjejerna vägrar att äta det fler gånger.

    SvaraRadera
  4. Hihi, gott med lite omväxling :)

    SvaraRadera
  5. hahah :D couscous är gott!

    SvaraRadera
  6. Haha.
    Visst kan man smaksätta couscous med typ en buljongtärning?

    SvaraRadera
  7. :-) Du behöver skicka henne på matlagningskurs till min Guldlock.

    SvaraRadera