onsdag 12 oktober 2011

Nymålat

Hur länge är något nymålat? När jag gick till bussen i fredags stod det nymålat på två skyltar vid ett staket som jag passerade, idag fanns det fortfarande en skylt kvar vid samma staket.

Nu är frågan har de målat varje dag sedan i fredags utan att det syns så att det fortfarande är nymålat eller torkar färgen extremt långsamt så att det fortfarande är kladdigt eller har de glömt den ena skylten.

Ja sånt kan man fundera på kl 6 på  morgonen när man går till jobbet

17 kommentarer:

  1. Well, min genomarbetade analys säger att det fanns resurser till att sätta upp skylten men inte till att ta ner den.

    SvaraRadera
  2. Känn efter i morgon bitti så vet du

    SvaraRadera
  3. Jag hade känt efter i dag. Men jag håller med Tant Björn. Kolla imorgon.

    SvaraRadera
  4. Peta lite i smyg, gärna med en pinne.

    SvaraRadera
  5. haha ja nog kan man fundera på det men blir man klokare av det? :)

    SvaraRadera
  6. Haha, ja du. Det kan man fråga sig.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med, bästa att prova.

    SvaraRadera
  8. hahaha klockan sex skulle jag nog inte fatta vad det står på ngn skylt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  9. Oj, de vill förmodligen bara hålla obehöriga ute.

    SvaraRadera
  10. Kan det vara så att nätterna är frostkalla. Då vet man aldrig när det torkar. Du får hålla koll och meddela oss
    Ha det bra

    SvaraRadera
  11. Skratt, glömskan är stor i denna världen.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker du borde knacka på för nu vill jag ha ett ordentligt svar! :)

    SvaraRadera
  13. Menar du att du inte känt efter??

    SvaraRadera
  14. Jaha här ramlade jag in via Knasterfaster och vill ju såklart hjälpa dig att reda ut detta! Om det är ett allmänt staket så är det kanske parkförvaltningen som har målat det och då kommer troligtvis skylten sitta kvar ett bra tag till! Är det ett privat staket så kanske de bara vill se hur länge skylten kan sitta kvar utan att någon knackar på och säger till dem att ta ner skylten ;)

    Jag vill ju gärna ha ett besked när du redat ut det hela så jag hakar på även i fortsättnigen här hos dig!

    SvaraRadera
  15. Ja den tiden på morgonen är man på den nivån i tankeverksamheten;)

    Jag gissar på glömd skylt av slarvig målare!!

    Treeeevlig fredag!

    SvaraRadera
  16. Ja, tankarna är lite sega och fastnar lätt så dags på dagen.......

    SvaraRadera