söndag 9 oktober 2011

Nu har det hänt igen

Vi har sålt bilen och står utan. Förra gången vi sålde fick vi panik och köpte en ny Audi eftersom det inte fanns den bil vi ville ha och vi behövde ha en bil. Sonen slängde ut annons och nu är den såld och vi behöver en bil nu med, men nu har vi sagt att vi ska ta det lite isi

Jag vill ha en eller två små bilar som inte är för dyra. Såna där som man inte behöver vara så rädd om, såna som man inte behöver parkera längst bort på parkeringen och vara rädd att någon har slagit upp dörren på bilen...

16 kommentarer:

  1. Jag hade en Huyndai Atos tidigare. Liten, billig och väldigt lättparkerad. Tyvärr lever den inte längre men jag älskade den bilen

    SvaraRadera
  2. Min bil ska skrotas sen, jag kommer att bli lite sorgsen... Alla bilar jag har haft har varit gamla och kunnat stanna lite varstans. Mne den senaste har gått sönder men banne mig aldrig stannat helt! Jag kan ju inte köra bilen längre på grund av mina kassa armar... Hoppas ni hittar en liten rolig och framförallt billig bil!

    SvaraRadera
  3. Ajajdå! Hoppas att ni hittar någon snart,

    SvaraRadera
  4. 2 skrothögar med andra ord? :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tänker köra min ford focus till skärmarna ramlar av.

    SvaraRadera
  6. Oj då. När jag råkar så blir det fullt i garderoben. När ni råkar så blir det, tydligen, tomt på parkeringen...
    ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar min blå Peugeot! Den ska jag ha lääääänge.....

    SvaraRadera
  8. Det är skönt att ha bilar man inte behöver vara så rädd om...

    SvaraRadera
  9. Du kan få min om du vill :-) Den gick visserligen inte genom besiktningen i fredags men det kanske inte gills i Sverigelandet!?

    SvaraRadera
  10. Som gift hade vi båda Toyota Corolla och vi var hlnöjda. Billiga, ingen rep, hyfsad försäkring och skatt. Om jag får råd att ha bil igen blir det samma!

    SvaraRadera
  11. Jag bor i tjotaheiti o måste ha en bil för att ta mig till jobbet. Har en liten WW lupo diesel som drar 3,7 dl milen, Klassad som miljöbil o jag e helnöjd. (den går jättfort i nedförsbackar) hehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera
  12. Jag har en liten halvbucklig Yaris som är 11 år, perfekt, liten, besinsnål och MIN!

    SvaraRadera
  13. Det här har hänt även oss. Det längsta vi klarade av att vara utan bil var en månad. Största problemen var att vi blev låst på helgerna. Kunde inte göra spontana utflykter
    För det andra var det matkostnaden. Storhandlingens dagar var förbi
    Lycka till men som sagt take it easy

    SvaraRadera
  14. Jag har en sån där bil som man kan köra överallt med, där man kan kliva in med skitiga skor, äta smuliga kakor, transportera allt från barn och matvaror till cyklar och ikeakartonger.
    Den är gammal men betald och min!
    Köpte den med färdiga repor och bulor...den kan alltså parkeras varsomhelst!

    SvaraRadera
  15. Alldeles utan bil vill man helst inte vara.

    SvaraRadera