torsdag 29 september 2011

Dålig kvalitet på barnarbetet här hemma

Mina barn har till uppgift att tömma diskmaskinen något som görs med skiftande resultat.

I skåpet avsett för mina plastburkar måste burkar av samma modell staplas i varandra för att få plats men där händer det ganska ofta att den som tömmer bara slänger in dem lite huller om buller. Det får till resultat att burkarna rasar ut när man öppnar skåpet. Lite Kalle Anka varning om ni ser det framför er

Detta hände igår och i fallet ramlade även min pennburk ut. Resultatet blev att brödrosten som stod under skåpet blev full med pennor, sudd och annat jox. Allt gick inte att fiska upp så nu har brödrosten gått till de sälla jaktmarkerna.

Hoppas att de lär sig läxan för det blir ingen ny brödrost förrän burkarna staplas som de ska

8 kommentarer:

  1. Eh, vi har ett skåp jag ogärna öppnar och gör jag det stänger jag dörren väldigt snabbt oavsett oväsendet bakom! :)

    SvaraRadera
  2. Bra, det där är mina takter! Tyvärr gäller det även plastburksskåpet...

    SvaraRadera
  3. Sådant kan få en att bli riktigt förbannad!!

    SvaraRadera
  4. Lära på det tuffa sättet är oftast det bästa!

    SvaraRadera
  5. ett hatskåp med andra ord. Leon har flyttat alla platsburkar och lock till en låda. Ryms typ inget där i.

    SvaraRadera
  6. Men hur gör man när det är dålig kvalitet på vuxenarbetet? Får man inte köpa sig några nya skor då?

    SvaraRadera