söndag 18 september 2011

Dagens boktips



Jag läste ut boken i förra veckan men har ännu inte hunnit skriva om den i min bokblogg. Och jag vet inte hur många av er som kikar in på bokbloggen därför vill jag slå ett slag för boken här.

Den handlar om en kille från det att han börjar ettan i slutet av 70-talet till att han går ur nian någon gång på 80-talet. En klart läsvärd bok. Är man som jag är nästan jämngammal med författaren blir den extra läsvärd eftersom det blir så mycket som man nickar igenkännande åt

11 kommentarer:

  1. Det är alltid lite kul att känna igen sig.

    SvaraRadera
  2. oj jag har perioder jag läser och just nu är inte en...har flera böcker som står och väntar på mig

    SvaraRadera
  3. Jag läste Schulmans bok, om hans uppväxt. Där är det också hög igenkännandefaktor. Sånt är ju lite kul!

    SvaraRadera
  4. Lägger den till min läslista som är lång och naggande god.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Den kommer med på min Läs-Lust-Lista den också då. :)

    SvaraRadera
  6. Jag har läst om den på din läsblogg och jag ska absolut läsa den.

    SvaraRadera
  7. Låter som en bok för mej. Så kul att läsa om "sin barndom" på 70 talet :)

    SvaraRadera
  8. Tack för lästipset den ska jag skriva in i : Vill läsa listan

    SvaraRadera