måndag 22 augusti 2011

Åka kollektivt är alltid spännande

Idag när jag skulle åka till jobbet kom det två bussar. Det brukar det göra. Båda bussarna är snabbussar för oss som pendlar till jobbet men de går till två olika destinationer.

På den ena stod det Klar för trafik och på den andra stod det Ej i trafik

Gissa om det blev förvirring på hållplatsen när folk irrade fram och tillbaka och undrade vilken buss som var vilken.

Har nu sett på SL:s hemsida att de har datafel som gör att skyltningen inte fungerar

10 kommentarer:

  1. Jag skulle ha tagit "Ej i trafik", har hunnit läsa mycket då :-)

    SvaraRadera
  2. Jahaaaa. Jag åkte bakom en som det stod KLAR på. Undrade varför och tänkte på en nubbe.

    SvaraRadera
  3. Självklart kom jag rätt - jag har väl mål i munnen - vad tror ni om mig?! ;)

    SvaraRadera
  4. Båda bussarna jag åkte med i morse hade chaufförerna varit uppfinningsrika nog och skrivit bussnumret på en papperslapp och satt i fönstret så man kunde se vilken buss det var. Många såg i alla fall inte dessa bussnummer och frågade ändå ;-)

    SvaraRadera
  5. *ler* och kan se det framför mig...

    SvaraRadera
  6. hahaha och på morgonen oxå när man ändå e förvirrad, i alla fall jag,
    ha de Fia

    SvaraRadera