lördag 7 augusti 2010

Trägårdssniglar

Vet ni hur svårt det är att få bort dem? Igårkväll när jag gick ut barfota för att låsa förrådet kände jag något äckligt i hålfoten. Jag hade trampat ihjäl en äcklig snigel (en sån där stor sak utan skal).

Jag förstår att man förr i tiden använde sniglar som smörjmeddel till hjulnav för det försvinner inte i första taget och det är kladdigt. Det går tex inte bort med tvål och varmt vatten. Jag fick ta fotfilen och skrapa bort den och det var knappt att klägget försvann ändå.

3 kommentarer:

  1. De är hemska. En kompis son stoppade en sådan i munnen när han var liten. Det tog lång tid för henne att få bort slemmet...! Uäk.

    SvaraRadera
  2. Urk och fy så äckligt! Jag ryser då jag råkar cykla över sniglar med cykeln. Jag vill inte köra över maskar heller.

    SvaraRadera
  3. Stort och smått: I munnen - det är ju ännu värre. Jag är glad att det "bara" var under foten.

    Knaster: Men det är så svårt att låte bli när det regnat - för då är de ju överallt

    SvaraRadera