torsdag 12 augusti 2010

Handla kläder

Idag har sonen och jag shoppat lite. Det blev 3 skjortor, 3 T-shirts, kalsonger, strumpor och skor. Om ni tittar i skokartongen så ser ni en liten praktisk skopåse som man fick med på köpet. Inte illa.


Den blå skjortan som ligger lite bakom hängde i skylten men vi  kunde inte hitta den i affären utan fick fråga och plötsligt hade vi fått en "personal shopper" helt utan extra kostnad. Han sprang och hämtade andra storlekar, matchande T-shirt och stod kvar och var smakråd. Antingen blev han lite småintresserad av sonen eller så hade han absolut ingenting att göra.

I en annan affär fyndade vi kalsonger till halva priset. Vi var lite fundersamma på storleken. Sonen har haft small ganska länge men är nu på gränsen till att behöva byta upp sig till medium. Men har ni sett skillnaden! Kan tala om att det översta paret är small (om ni inte förstod det) men med den storleksskillnaden skulle jag nog gissa att det undre paret var large och inte medium.

En annan miss var att flaggan är på sidan. När de låg i påsen såg det ut som om den var mitt fram eller mitt bak. Men å andra sidan får man vill inte sitta på flaggan så det var kanske rätt så bra placering ändå.

7 kommentarer:

  1. Fina kläder, kommer bli en stilig son.

    SvaraRadera
  2. inte illa med en personal shopper ;)
    Jag längtar tills de får in mer höst/vinterkläder i butikerna här så jag kan handla lite till sonen :) (och mig:P)

    SvaraRadera
  3. Det var inte så att försäljaren var intresserad av dig då? ;-) Fina skjortor!

    SvaraRadera
  4. Coolt och snyggt med skjort på killar tycker jag! De där dojjorna gillar jag också!

    SvaraRadera
  5. Rut: Nackdelen är att hans kläder är så dyra om man jämför med dotterns

    Malla: Nu dräller det inhöstkläder enligt personalen. Det vi köpte hade kommit in dagen innan

    Venus: Ingen risk ;)

    Knaster: Ja skjortor är snyggt. Jeansskjortan ser ut som den hans pappa hade på 80-talet. Men nuförtiden är de väldigt tighta i modellen. På vår tid var de ju stora som hus...

    SvaraRadera
  6. En lyckad shoppingdag förstår jag! =)

    SvaraRadera