torsdag 26 augusti 2010

Blogglunch

Idag har jag varit på blogglunch. Det var lite nervöst eftersom jag aldrig gjort något så vågat som att luncha med två för mig vilt främmande personer förut.

Jag träffade Fru Venus och Singelmamman på systemet. Dagen till ära hade jag klätt mig i blått och vitt. Från början hade jag tänkt klä mig i Åländska flaggans färger men jag hade inga röda eller gula kläder hemma så det fick bli Finlands färger istället.

Först träffades vi inne på systemet sen gick vi och åt lunch. Efter det tog turisten Fru Venus med sig oss två stockholmare till "H&M Home" och visade hur man handlade med magnetbrickor. Man tar en bricka och sen strosar man runt i affären. Om man hittar något man vill ha så tar man en liten magnet med en bild på den önskade varan och sätter den på brickan. När man inte vill ha mer går man fram till kassan och lämnar brickan till den snälla kassören som går och hämtar allt du vill ha.

14 kommentarer:

  1. Fru Venus är en riktigt bra guide! Wow, det där med magnetbrickor lät spännande och HM Home!? Har de endast heminredning?

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen på nästa "shoppingkurs" ;-) ha ha! Tack för jättetrevligt sällskap idag! Kram

    SvaraRadera
  3. Det där verkar vara ett alldeles för komplicerat sätt för mig att handla på. :)

    SvaraRadera
  4. Magnetbrickor... aldrig hört talas om. Verkar intressant!
    Ha en fint helg!

    SvaraRadera
  5. Vad coolt! Undra jag om det inte får folk att handla mer än vad de skulle gjort från början?

    SvaraRadera
  6. så coolt att ni har träffats :D nästa gång vill jag vara med :)

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt sätt att handla på. Ingen aning om vad jag köpte, men dyrt blev det. Härlig lunchträff var det också!

    SvaraRadera
  8. Knaster: Hon är en suverän guide, dessutom rolig och trevlig. På just den avdelningen var det kuddar, handdukar och sånt, men resten av affären hade ju kläder - men då fick man handla på det gamla vanliga sättet

    Venus: Jag anmäler mig till nästa kurs

    Realisten: Nu kan jag visa- det var inte svårt alls

    Ting: Det kommer så mycket nytt hela tiden. Trevlig helt på dig med

    Rennée: Det får det säkert. Det blir ju inte så mycket att bära runt i affären...

    Malla: Det var jättekul

    Singelmamman: Jag köpte så klart fel färg. När jag kom hem fick jag veta att det skulle vara brunt inte grått. Instämmer om lunchträffen. Det var kul att ses.

    SvaraRadera
  9. Mä, vad häftigt, både med blogglunch och magnetshoping!

    SvaraRadera
  10. Skrytmorsan: Inte illa, eller hur

    SvaraRadera
  11. Kul med blogglunch! Och trevligt med lite shopping.

    SvaraRadera
  12. Låter väldigt piffigt med magnetbrickor. Har aldrig hört talas om det. Finns kanske bara i Hufvudstaden. Får testa när jag åker dit nästa gång :)

    SvaraRadera
  13. SoS: Det var det. Lite nervöst eftersom det var min första blogglunch men jättekul

    Ann: Jag visste inte ens att det fanns här så jag vågar inte svara på om det finns någon annanstans

    SvaraRadera
  14. Ann: Måste säga at tdet är kul med någon ny som kommenterar. Välkommen

    SvaraRadera