onsdag 18 augusti 2010

IKEA igen

Pratade med maken som hade åkt förbi IKEA och hämtat 1 st saknad skruv. Skönt då slipper jag det i alla fall.

Efter jobbet klev jag av bussen och tog en sväng till kvartersbutiken IcaMaxi som ligger halvvägs hem. Handlade det nödvändigaste och gick hem. Väl hemma insåg jag att jag glömt jackan i affären. Det var bara att snöra på sig skorna och gå tillbaka. Får väl se det från den positiva sidan och tänka att jag får lite extra motion nu när jag börjat mitt nya liv.

När jag kom hem för andra gången, denna gång med jacka kom dottern ner och meddelade att den skruv som min käre make hämtat inte var av rätta sorten. Jag och dottern fick även idag ta en sväng till IKEA för att hämta skruv av rätt sort.

Nu är klockan redan 19 och jag är vrålhungrig och trött. Blää

7 kommentarer:

  1. Typiskt ikea att uppfinna egna skruvar. Som sen lägligt nog saknas. Bara för att man ska bli tvungen att åka dit en extra gång, eller fler. Det blir ju dyrt i längden.

    SvaraRadera
  2. urk. Ikea kan gå en på nerverna, rätt ofta. (men jag åker i alla fall dit och handlar år efter år efter år)

    SvaraRadera
  3. Igen!?! Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. :)

    SvaraRadera
  4. Dom har billig korv på IKEA...

    SvaraRadera
  5. Nu kommer jag ihåg varför jag inte vill handla på IKEA (om det inte måstes!). *ler*

    SvaraRadera
  6. Sååå IKEA.
    Ändå är man deras trogna sucker...

    SvaraRadera
  7. Stort: Den tanken har slagit mig oxå

    Skrytmorsan: man gör det och så gör man av med 1000 kr bara genom att kliva in i butiken. Undrar hur det går till?

    Realisten: Ta det lugnt - andas 10 djupa andetag

    Venus: Det har dom och god kladdkaka

    Tigris: :)

    Nilla: Visst är man det

    SvaraRadera