onsdag 11 augusti 2010

Åka pendeltåg

Egentligen tycker jag inte om att åka pendeltåg, jag föredrar buss. Men nu när SL envisas med sommartidtabeller får jag pussla ihop det som passar bäst och idag blev det återigen pendeltåg.

Tåget kom när det skulle och resan gick bra. När jag kommer fram till min lilla förort tar jag en anslutningsbuss som brukar avgå ett par minuter efter det att tåget kommit in. Men idag måste tåget ha tappat fart sista biten för det kom fram ca 5 min efter att min buss gått.

Rastlös som jag är orkade jag inte vänta på nästa buss (de går inte så ofta) utan började gå hem. Jag gick inte så fort men det var varmt, riktigt åskvarmt (eller så är det klimakteriet), svetten bara rann om mig. När jag kommer hem säger den rosenkindade nyponrosen till dotter: - Mamma det luktar som om du tränat.

Det är ju kul att höra att man stinker svett.

4 kommentarer:

  1. Nejdå, hon menar att kläderna luktar natur - det gör mina när jag tränat! Inte svett!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte heller du luktade svett, utan bara ansträngd luft eller nånting.

    SvaraRadera
  3. Oj då! men, barn är ärliga ... och det är väl ... bra? *ler*

    SvaraRadera
  4. Stort, Rut och Tigris: Tack för ert stöd

    SvaraRadera