måndag 9 augusti 2010

Första dagen efter semestern - hå hå ja ja

Hur var första dagen på jobbet? Den var åt helvete!

Som vanligt var jag först på plats men när jag skulle logga in fick jag totalt hjärnsläpp. Vad har jag för lösenord? Jag jobbar i fem olika system och har samma lösenord till alla. Jag återanvänder alltid samma lösenord och byter bara några siffror på slutet, men nu har jag visst tappat räkningen totalt.

Det var bara att ringa till IT-avdelningen och be om nya lösenord. Det tog 2,5 timmar för dem att vaska fram nya lösenord åt mig så jag har inte varit så produktiv idag.

PS. Jag har fortfarande inte kommit på det gamla lösenordet


5 kommentarer:

  1. Fast att glömma lösenordet är väl ändå ett tecken på att man verkligen har haft semester.

    SvaraRadera
  2. å nej, sånt är jobbigt! du kommer garanterat komma på det typ..snart :)

    SvaraRadera
  3. Realisten: För mig är det kris. Jag brukar ALLTID komma ihåg sånt. Kanske ett ålderstecken?

    Malla: Innan jag somnar säger det säkert "pling" och så poppar det upp

    SvaraRadera
  4. Jag tycker man ska köra med handen i röntgengrej vid dörren, som i jenkkifilmer :-)

    SvaraRadera
  5. Venus: Ja det vore mycket enklare. Eller scanna irisen eller något liknande

    SvaraRadera