onsdag 4 augusti 2010

Idag blev det IKEA, jag kan meddela att vi var inte ensamma där. Denna gång fick jag med mig maken med firmabussen vilket tillhör ovanligheterna (ofta springer han lång väg bara han hör ordet IKEA) så idag blev det storhandling. Det blev en soffa och soffbord till sonen, soffbord till vardagsrummet och byråer (hur skriver man det i plural?), sängbord till dottern samt en hel del annat smått och gott.

Här är soffan, visst ser den nästan ut som Draculas kista/säng


Efter den pärsen blev det god middag med familjen. Vi grillade lammentrecote med massa smaskiga tillbehör och drack gott vin till ute på altanen.

Detta vin tyckte jag var gott och det passade riktigt bra till lamm. Det var en av de flaskorna jag fick med mig igår när jag blev "barrbiten".




4 kommentarer:

  1. Men oj så duktiga ni är på att handla! Önskar att jag och sambon också kommer hem med så där mycket på en gång nästa gång vi åker till IKEA! Hoppas det blir fint i alla era rum nu! Kram.

    SvaraRadera
  2. Knaster: ha ha, att komma hem med sakerna är inte samma sak som att de är ihopmonterade... Sonens saker är klara. Men dotterns alla grejor oj oj oj. Helst skulle vi tapetsera och fixa innan det sker annars blir det aldrig av. men vi måste nog sätta ihop sakerna ändå

    SvaraRadera
  3. Jag måste säga att jag är mer avis på middagen än på Ikea-besöket :)

    SvaraRadera
  4. Realisten: Ja IKEAbesöket är inget att vara avundsjuk på

    SvaraRadera