onsdag 4 augusti 2010

Hur ta bort äckligt gegg

Hur ta bort äckligt gegg eller hur jag nästan skållades i duschen.

Som jag tidigare berättat har mina barn bytt rum med varandra. De gnäller hela tiden på att den förre rumsinnehavaren gjort en dålig för att inte säga urusel flyttstädning.

När dottern monterat ner sonens skrivbord upptäckte hon något äckligt intorkat godiskolaliknande gegg som satt fast i golvet. Jag lyckades stoppa henne när hon kom med kniven i högsta hugg och förklarade att hon förstör golvet om hon använder den. Det enda som kan funka är varmt vatten och rengöringsmedel, sen tänkte jag inte mer på det.

Nyss hoppade jag in i duschen och höll på att bränna upp mig. Någon hade vridit termostaten till +50. När jag lugnat ner mig, andats några djupa andetag och vridit ner termostaten till mer normal temperatur insåg jag att det nog var min städande dotter som var boven i dramat.

4 kommentarer:

  1. Ajj så hett det måste ha känts! Tänk att dina barn städar! Jag blir SÅ avundsjuk. Måste nog hota/muta/uppmuntra mina ungar att städa innan sommarlovet är slut.

    SvaraRadera
  2. Aouch... hur ser golvet ut nu? Sönderkokt? ;-)

    SvaraRadera
  3. Aj, jag har gjort det jag med en gång. Man kan bli rejält röd efteråt. Hemskt. Duktigt att hon städar iaf.

    SvaraRadera
  4. Knaster: De nya möblerna från IKEA kommer inte upp om det inte städas = hot
    Venus: Jag vet inte, hon har ställt sängen över fläcken eller före detta fläcken
    Rut:Jag såg ut som en skållad gris

    SvaraRadera