söndag 5 maj 2013

Kvalitetstid med barnen


Dottern och jag skulle gå till centrum. Hon gick in i badrummet och kom aldrig ut. Är du klar snart undrade jag och det skulle hon vara. Efter ytterligare en stund frågade jag hur lång tid det skulle ta men det kunde hon inte svara på. Gå själv så tar jag bussen sa hon. Men hade jag nu väntat så länge kunde jag ju vänta lite till, så hur lång tid frågade jag igen. Max en halvtimme blev svaret. Efter en timme brakade det till i hennes rum då spegel, smink, hårspray och younameit rasade i golvet.

Kl 12 tog vi bussen jag hade ju tänkt gå en promendad kl 10, så mycket för den mor/dotterstunden och någon mer sån stund kommer det inte att bli för  händanefter kommer jag att gå själv.

7 kommentarer:

  1. Nu är jag allt bra glad att jag inte har någon dotter!

    SvaraRadera
  2. Eller ja, mitt och mitt var väl att överdriva ...

    SvaraRadera
  3. Suck, vad ÄR det som tar sån tid?

    SvaraRadera
  4. Småler. Dessa döttrar kan inte gå någonstans utan att göra sig snygga. För tänk om.....Jag har promenerat ensam i många år. Välkommen i klubben Hi hi...
    Ha en fin start på veckan

    SvaraRadera
  5. Jaha det är det man har att vänta då...:))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Jösses! Tänk att det kan ta sån tid! ?

    SvaraRadera