De skickar ut info i ett brev om att pengar ska
återbetalas, sen skickar de ytterligare ett brev med inbetalningskort (i FK:s
fall skickade de tre brev i samma ärende).
Varför detta slöseri?!
Skicka ett brev med all information. Dvs info om beslutet,
hur man överklagar och hur man betalar. Varför slösa på kuvert och porto dvs
miljö och ekonomi?
Det är mina skattepengar som går till sånt här och jag vill
att dessa institutioner ska vara kostnadseffektiva, då kanske pengarna räcker
till dem som verkligen behöver det.
Erbjud dina tjänster som konsult!!
SvaraRaderaNä och det är bara en av de saker man inte fattar med dessa ställen...
SvaraRaderaDet där har irriterat mej oxå många gånger.
SvaraRaderahåller med dig!
SvaraRaderaVerkar för logiskt. Sådana myndigheter jobbar inte så.
SvaraRaderaJag är irro på FK (no shit). Igen! Denna gången för att jag bytt till särskild postaderss till min huvudman. Särskild postadress innebär att posten går till en adress och man är mantalskriven och bor på en annan adress. Idag fick jag brev från FK som var till min huvudman. "Vi har noterat att du flyttat, därför ska du söka om bostadstillägget utifrån de nya uppgifterna". Han har INTE flyttat. Han har ändrat till särskild postadress! För att tala om detta för dem fick jag sitta tre kvart telefonkö.
SvaraRaderaFK om någon borde veta vad särskild postadress innebär. Nu har de skickat kuvert med tre papper i till mig, helt i onödan. Plus att det kostar både pengar och tid att rätta till deras misstag. Bajskottar.
För övrigt håller jag med dig. Också.
Ja du har helt rätt!!
SvaraRaderaTänk,jag har undrat precis samma sak!
SvaraRaderaPorto är riktigt dyrt..
SvaraRaderaInstämmer i din kloka ord!