tisdag 5 juli 2011

Hur man äter Ballerinakex

Så här ser kexet ut från start. Förr när jag var liten så vred man loss den vita kexringen och åt upp den först.

Men nu har de minskat så mycket på chokladkladdet att det inte går att göra så längre (för då går det undre kexet sönder). Nu får man istället leka råtta och gnaga bort det vita kexet och då ser det ut som på bilden nedanför.

Ser ni vad lite kladd det är på kexet?! Förr när jag var liten var det ett tjockt lager mellan kexen nu lägger de nog ihop de torra kexen och fyller hålet. Nu gnager man runt chokladplutten i mitten


Och voilà! Nu har man det godaste kvar. Om man äter flera kex så kan man spara flera pluttar och äta dem sist.

12 kommentarer:

  1. Det är synd att det inte är det tråkiga de minskat ner på istället. Kexen alltså.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig ätit en ballerinakaka. Och nu verkar det inte vara någon idé att testa.

    SvaraRadera
  3. Är du helt hundra på det? Att det var mer kladd när du var liten alltså? Du vet, sommarlovet var oändligt när man var liten, tiden mellan en födelsedag och en annan ännu längre, en egen läsk var lyx, Kalle Anka på julafton var högtidligt. Men nu när vi är vuxna vet vi ju att det inte är så. Fast det där med kladdet är kanske riktigt!? :)

    SvaraRadera
  4. Ballerina är inte riktigt min grej, men nu vet jag i alla fall hur man gör!

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha ha...Framgår TYDLIGT att du liksom älskar dom där kexen;);)
    vi har blåbärsballerina hemma nu. Jag har ingen aning om hur dom smakar för jag äter GI så gott det går så här på sommaren. Visst unnar jag mig att frossa i nått icke GI gott också!!

    Men TACK för tipset hur man äter ballerinakex!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Just det! Nu när du säger det...
    Det var mycket mer choklad tidigare!

    SvaraRadera
  7. Haha. Men exakt så. Och ja, de har börjat snåla på det godaste, inga tvivel.

    SvaraRadera
  8. Det är som jag alltid har sagt, de bara luras och luras.

    SvaraRadera
  9. HA HA HA, du är lite småknäpp vännen :-) KRAM

    SvaraRadera
  10. *gapskratt*
    Vad det är kul att se hur folk äter sina kakor! :-D

    Sonen vill ha bort översta kaklagret så han kan slicka i sig klutten. Sen äter han underdelen.

    SvaraRadera
  11. Hmmm...ja...det är väl det jag tycker också, att det var mycket bättre förr!*fniss*

    SvaraRadera