måndag 11 juli 2011

Basilika

Maken har semester denna vecka - det har inte jag en liten miss i planeringen men det behöver vi inte prata om. Det innebär i alla fall att han får sköta hushållet. Idag blev det god italiensk mat och när jag packar upp maten ser jag att han har köpt basilika.

- Varför har du köpt basilika när vi har en jättestor på altanen? undrar jag
- Jag såg ingen svarar maken



Jag förstår att den är svår att upptäcka där den står mitt på bordet. Bordet som vi suttit och ätit middag vid de senaste veckorna

14 kommentarer:

  1. Åh, vad din make och jag är lika.
    Jag kan persilja:)

    SvaraRadera
  2. Är han möjligen en yttepytteliten gnutta norsk tro?

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, sååå välbekant (och förargligt)! Kvällskram!

    SvaraRadera
  4. Karlar... Fast å andra sidan tror jag att jag hade gjort likadant som mannen din!

    SvaraRadera
  5. Haha. Det som är för uppenbart syns inte.

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha. Min sambo köper äpplen och päron på hösten fastän vi hur mycket som helst i vår trädgård.

    SvaraRadera
  7. Jamen, varför gör dom så där????
    Det är mycket dom inte ser!!!

    (Syrran och jag skulle vilja testa att låta sambosarna packa inför en semesterresa bara för att se vad som skulle ligga i väskan till våra barn tex.mm mm)

    SvaraRadera
  8. Haha, låter som det kunnat vara min man! Håller med "Mina dagar", varför gör dom så där?

    SvaraRadera
  9. Låter exakt som min man! Man undrar och funderar...???

    SvaraRadera
  10. Men är det där inte en pelargon? ;)

    SvaraRadera
  11. hahaha skriv en stor skylt o sätt på krukan.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  12. Hm. Det värsta är att jag känner igen mig en aning. Jag liknar din man!

    SvaraRadera
  13. Vad fasiken... Skickade du honom till affären utan lista? ;-))

    SvaraRadera
  14. Jag förstår honom! Där var ju ingen skylt i krukan som berättade vad det var, det kan för sjutton vara en helt vanlig oätlig krukväxt!!!

    SvaraRadera