onsdag 5 maj 2010

Så kan det gå!

Min familj består av fyra personer och tre av oss använder badrummet på övervåningen. Rent logiskt borde det finnas tre tandborstar där, eller hur? Så är inte fallet, där finns alltid minst fem stycken. Jag har en extra till lösgommen (läs bettskenan) som ska borstas med tvål och vatten och det vill jag inte göra med min vanliga tandborste.

Idag stod där åtta tandborstar! Åtta stycken på tre personer – det är NÅGRA för många!

Eftersom jag plötsligt fick ett ryck att städa tog jag klorinspray och den spretigaste tandborsten och satte igång. När jag gnott färdigt åkte ”spreten” ner i sophinken. Jag var övertygad om att ingen skulle sakna den.

Efter ett tag hör jag: -Var är min tandborste? Av dessa åtta där fem borde vara överflödiga hade jag självklart tagit dotterns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar