söndag 28 mars 2010

Trängas på stan en löningshelg




Igår skulle jag till Fru Choklad men innan det tänkte jag uträtta några ärenden på stan. Ett av uppdragen var att köpa present till min syster som har fyllt år. Hon är väldigt bestämd av sig och har önskat sig en speciell modell Iitalaglas. Av gammal vana tog jag på mig vinterjackan och begav mig. Buss, tunnelbana, Åhlens – och där var det kaos! De hade något jippo på glasavdelningen och det kryllade av folk. Men de glas jag skulle ha fanns inte. Bara att forcera folkmassan och bege mig mot PUB, där fanns inte heller några glas av önskad modell. Jag fick kasta mig ut i lönehelgsträngseln på Drottninggatan och ta sikte på Gamla stan, där jag hade ett annat ärende.

Till saken hör att jag inte tycker om att trängas och att jag går ganska snabbt. Blir därför smått irriterad på alla som går i vägen. Ni vet de som går i bredd och pratar och tittar på hustaken (eller vad de nu gör). Jag kan meddela att jag var rätt varm och irriterad när jag kom till Gamla Stan och att jag svor över mitt förståndiga jag som hade tagit den varma vinterjackan. Efter det fortsatte jakten på glasen och jag börjar känna en viss tidspress eftersom klockan går och jag inte lyckas få tag i något av det jag åkte in till stan för. Hittade till slut en Cerverabutik som inte heller hade glasen men som tipsade om en Iittalabutik i Götgatsbacken.

Sagt och gjort, jag tog tåget till Slussen och DÄR fanns de eftertraktade glasen. Mission accomplished!

Nu skulle jag möte upp en kompis och gå på tjejmiddag men kände mig mest i behov av en dusch… Det blev i alla fall en trevlig kväll med mycket skratt och god mat samt en hel del matnyttiga tips och råd om min nya värld. Sminkvärlden som jag nu börjat besöka vid 40+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar