onsdag 8 augusti 2012

Tyckte att jag var så tydlig

men så var inte fallet förstår jag på alla frågor.

Vi har varit i Marmaris. Sol och varmt ja. Kommer jag att åka dit igen? Nej. Typisk turistort med english breakfast i varje gathörn. Ville jag däremot ha riktig turkisk mat fick man leta med ljus och lykta men det gick att hitta. Stränderna var så där och ville man ha klart vatten fick man ta bussen halvvägs till Icmeler ca 10 min

Sköldpaddsön låg i Turkiet och man besökte den med båttur till Dalyan. Då fick man även se gamla gravar och bada lerbad klart överskattat- hade hellre stannat hos sköldpaddorna.

Lykiska gravar
Båten gjorde oxå några badstopp. Med på turen var ett gäng icke simkunniga rumäner som badade med flytväst. När de låg i vattnet bakom båten och guppade tyckte jag att det påminde om en scen ut Titanic då jag var först i och sist upp har jag ingen bild på detta.



Vid den här grottan stannade så gott som alla båtar och backade in mot öppningen. Man skulle slänga in en peng och önska sig något på kvällen dyker ortsbefolkningen där och plockar upp pengarna ;)

5 kommentarer:

  1. Men ändå. Sol, bad, värme och båt. Wow.

    SvaraRadera
  2. Som sagt,sol och värme i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Men sol och värme är inte fy skam! Har aldrig varit i Turkiet men funderar på att någon gång ta en all-inclusive dit och bara lata mig!

    SvaraRadera
  4. Sol och värme räcker väldigt långt. Vi orkade inte göra någon utflykt. Bara bada och sola.

    SvaraRadera