fredag 27 april 2012

Tjejkväll och tantsnusk

I gårkväll var vi ett gäng från jobbet som gick ut och åt. Först hade vi tänkt att gå på La Cucaracha. Vi kom dit 16,30 och de sa att de öppnade 17.00. Ok tänkte vi och gick iväg en halvtimme, kl 17 var vi tillbaka. Vi stod utanför en stund och pratade men sen gick vi in. Då säger samme man: vi öppnar kl 17.00. Men klockan är fem sa vi våra klockor var 2 minuter över. Nej hon är fem i blev svaret. Vi blev sura och tänkte att ska det va' så kan så går vi någon annanstans.



Vi gick till Koh Pangan  istället. Det var trevligt och vi hade en jättetrevlig servitör som nog inte visste var han skulle ta vägen ibland. Emellanåt skrattade han så att hela han skakade ja vi är roliga (och det bästa är att La Cucaracha gick miste om ett  besök som skulle genererat mycket pengar, vi var ändå 7 tjejer och notan blev därefter)

Efter maten gick vi till Afrodites Apotek . Vi hade tagit med oss lite vin och snacks och hade en trevlig kväll i butiken. Hon som jobbade försökte vara seriös och upplysande men i vårt gäng hade det nog platsat med lite mer humor.


Ett urval av olika massagestavar. Den gul-gröna i undre raden ser ut som en spermie tycker jag

Det här är vad jag köpte. Två massageoljor och en kräm som man smörjer in på sitt hemliga ställe och som ska förhöja känslan.

Oljorna luktade så gott att jag nog kommer att använda dem som vanlig kroppslotion även till vardags

17 kommentarer:

  1. Synd att de var så trist attityd på La Cucaracha, de har väldigt god mat där. Och Afrodite har jag också besökt. Det kan bli väldigt kul där. :-D

    SvaraRadera
  2. Ja, lite känsla för situationen får man nog ha när man jobbar i en sån butik. Hihi! :-D

    SvaraRadera
  3. Wow alltså, vilken fantastisk meny! Både maten glassen och de där färgglada gubbarna ser verkligen goda ut. Jag kan aldrig sluta fundera på hur de där låter. Jag har inte sett eller hört någon i verkligheten. Vibrerar de i tre minuter för att sedan spela en glad melodi? (Jag tänker så för att det är så min eltandborste fungerar).

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha - de lät mer som en humla. Undrar hur man skulle reagera om den plötsligt började låta som Glassbilen

      Radera
  4. Vad tråkiga de verkar på första stället!

    SvaraRadera
  5. Koh Pangan. Såå länge sedan jag var där. Urmysigt ställe. Nu blev jag avis.

    SvaraRadera
  6. Trevligt party;))

    Jag var på Kungsholms fort med jobbet. Nätverkande mellan 5 kommuner. Karlskrona var värd.

    Ja sämre än på Kungsholm kan man nog inte bo. Din ö är säkert jättefin, hela skärgården är jättefin!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker dom där verktygen ser lite väl kirurgiska ut, trots de glada färgerna.

    SvaraRadera
  8. Jag kan riktigt höra hur ni tjattrar på. Så ska livet vara
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  9. Och jag som trodde tantsnusk betydde nakna karlar.....

    SvaraRadera
  10. Det lät som en helkväll.

    SvaraRadera
  11. Glassbilen, HA HA HA HA HA! Men Knaster har en poäng ;-) Men jag håller med Helena, liiiite besviken är jag ;-)) Var dom av dm micro wave safe?

    SvaraRadera
  12. Rätt åt de där tråkmånsarna på första restaurangen! Härligt att ni fick det så trevligt på den andra restaurangen istället!

    Och de där leksakerna... Fina färger har de i alla fall! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Bra att ni gick vidare.
    Kul ni måste haft! :))

    SvaraRadera
  14. De där färgglada sakerna...När våra nu stora pojkar var små såg de i ELLOS-katalogen såna där. De frågade vad det var för de såg lustiga ut. Jag sa att det var trädgårdsredskap. Man gör ett hål i backen med dem och planterar frön sa jag...

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. ASG! Ja det var ju inte helt fel. :D

      Radera
  15. Haha, ser att du skapat en tantsnusketikett!
    Låter som ni hade en trevlig kväll!

    SvaraRadera