onsdag 5 december 2012

En resa i vardagen


På grund av den berömda rådande väderleken pulsade jag iväg till bussen mycket tidigare än vanligt.

Först kom en buss som var fullsatt, sen kom en till som oxå var fullsatt efter ca 30 min kom två stycken tomma samtidigt. Det var tur för på min hållplats hade det nu samlats så mycket folk att vi fyllde båda bussarna som i sakta mak begav sig mot stan. 

Jag kom fram till min onsdagskurs ca 30 minuter försenad.

Sen var det dags att ta sig hem... Tunnelbanan gick bra men när jag kom till knutpunkten var alla bussar inställda pga halt väglag hur vore det om SL kostar på sina bussar vinterdäck? Men pendeltågen skulle gå sporadiskt. Tog tunnelbanan åt andra hållet för att komma till en pendeltågsstation. Efter ca 20 min ropar de ut att det är växelfel m.m.

Köpte med mig en lunch och stack upp till min lilla dator på jobbet och satt av några timmar där. 

Sen kom maken och hämtade mig och min kollega. Tacka vet jag fyrhjulsdrift

9 kommentarer:

  1. Ja, den driften hade många behövt idag. Jag försökte hjälpa en kvinna som hade dubbfria vinterdäck. Det var ett skämt.

    SvaraRadera
  2. Jag gick ut med hundarna, vadade i en halvmeter snö. Gick runt kvarteret och när vi kom in på gården igen var alla spår borta... Det är visst lite kaosväder som jag förstår. :D

    SvaraRadera
  3. Jag älskar den finska lagen som tvingar oss till dubbdäck mellan 1.12 - 28.2

    SvaraRadera
  4. Konstigt bussar och lastbilar får köra utan vinterdäck!

    SvaraRadera
  5. Hoppas era bussar går imorgon. Det lär väl vara halt då också kan jag förmoda.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det blir bättre idag med bussen

    SvaraRadera
  7. Den finska lagen verkar inte så dum.

    SvaraRadera
  8. Tackar gud eller nån för att jag slipper att pendla, för det har ju inte varit roligt här!
    Skönt att jobba i hembyn faktiskt, för då behöver jag bara hoppas att HSB plogar utanför garaget, och skulle de inte ha gjort det, så får jag gå. tar ju bara 15 min i vanligt väder, men ska jag pulsa i snön så tar det väl en halvtimme tänker jag. Men det är ju överkomligt*skratt*

    SvaraRadera
  9. Ja, det blev lite kaotiskt här i storstan ...

    SvaraRadera