fredag 7 december 2012

Det här med skolfoton


Vi fick hem information om dotterns skolfoto och loggade in på hemsidan för att kolla och beställa. Som alltid är det billigare att beställa hela paketet än delar av det. Nu var det så att det fanns fyra foton på dottern och om jag ville byta till ett annat så gällde inte längre erbjudandet ”till påseende” utan man var tvungen att köpa det man beställt.

Tji fick skolfotobolaget för pga av detta köptes bara skolkatalogen .

Sonen går ju egentligen inte i skolan utan tar bara igen det han missat pga sjukdom tidigare. Jag tänkte därför logga in och säga att vi inte var intresserade över huvud taget. Men det kunde man inte göra, man kan bara logga in och kryssa i att man vill ha hem paketet för påseende.

Finns det inget paket så är det väl ganska uppenbart att vi inte är intresserade av att titta på det? Men såna kunder tjänar man inga pengar på. Så skolfotobolaget envisas och skickar hem lappar till oss flera gånger utan någon möjlighet att säga att vi inte är intresserade.


8 kommentarer:

  1. De där skolfotona blir man ju ruinerad på. Vi har slutat köpa. De två stora får skolfotokatalog som ju är mycket roligare.
    Du, -1.4 är ju inte så bara?! Det är ju jättebra! Hoppas din förkylning blir bättre så att du kan njuta av helgen. Med eller utan vin och godis!

    SvaraRadera
  2. Märkligt... :-P
    Tycker det är bättre att ta foton hos en "riktig" fotograf!

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att vi köpt våra sista skolfoton!

    SvaraRadera
  4. Skolfotobolagen är från helv-tet. Tror jag.

    SvaraRadera
  5. Ja herrejees vad pengar det rullar iväg på skolfoton. Tänkte att du gott kan få ha en mycket trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Jag e oxå glad att vi köpt våra sista skolfoton...

    SvaraRadera
  7. Jag hade svårt att säga nej då det var dax att köpa dessa foton. Men då hade man ju inte så fina kameror hemma som man har idag. Men fy vad dyrt det blev. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  8. Vilken cirkus. Jag har också stört mig på att det är billigare att köpa allt. Hur många tusenlappar har vi lagt ner på det genom åren? Det hade räckt med att de tog bilder i trean, sexan och nian i grundskolan. Det ligger bara och skräpar någonstans. Pengar, pengar, pengar. Hoppas att fler slutar köpa.

    SvaraRadera