måndag 10 januari 2011

Flink och Fummel

Lånat bilden från nätet

Idag har jag varit en riktig "flinkochfummel". Jag har misslyckats med i princip allt jag företagit mig. Tappat saker, snubblat, fastnat osv.

Flink och Fummel är egentligen två seriefigurer. Har ni läst de serieböckerna? De är jätteroliga. Tyvärr har det bara kommit ut två böcker i serien här i Sverige vilket innebär att de är väldigt svåra att få tag på.

Om ni skulle snubbla över ett album med Flink och Fummel så läs det, ni kommer att få er ett gott skratt. Har ni ett och vill sälja det så hör av er – jag är intresserad


13 kommentarer:

  1. Ah, det var en sån jag gjorde idag, en stooor flinkfummel :-( Fast jag skrattade inte, jag skrek.

    SvaraRadera
  2. Varför har man sådana där Flink- och Fummel-dagar? Jag får det alltid så fort jag tänker att jag ska städa. Det är hopplöst. Jag ger upp på en gång. :(

    SvaraRadera
  3. Nope, aldrig sett men springer jag över ett ska jag fumla till mig det ;-D/c

    SvaraRadera
  4. Usch för såna dagar, men tyvärr så kommer dom med jämna mellanrum ändå. Du verkar ha humöret uppe ändå, det är grejjer de! =D

    SvaraRadera
  5. jag hade en sån dag på dag 2 av min "SLUTA snusa-kampanj". Det var riktigt jobbigt.

    SvaraRadera
  6. Har aldrig träffat de grabbarna, men visst har det hänt att man haft en eller annan sådan dag!

    Tur som är kommer det en ny dag i morgon!

    SvaraRadera
  7. Nix, dem har jag aldrig sett :)
    Önskar dig en bättre dag i morgon!

    SvaraRadera
  8. Aldrig hört talas om men ska absolut hålla ögonen öppna, ett skratt sitter aldrig fel :-)

    SvaraRadera
  9. Jag hade en "flik-och-fummel"-dag igår. Spillde ut mjölk på köksbordet vid middagen.
    Hur mycket mjölk får det lov att finnas i ett enda glas?!

    SvaraRadera
  10. Nej, aldrig hört talas som figurerna men själva syndromet är jag allt för välbekant med.

    SvaraRadera
  11. Har aldrig sett dessa böcker men det verkar vara nått för mig.

    SvaraRadera
  12. Har aldirg hört talas om dem, men håller såklart ögonen öppna. :-)

    kram till dig!

    SvaraRadera
  13. Underbara bloggvärld!! Jag och min lillebror har sprungit benen av oss i alla gamla serietidningsaffärer vi sett för att hitta våra älskade Flink & Fummel igen! :-D
    Vi fick varsitt av de enda 2 albumen som kom ut...ett var när någon av dem (eller båda?) föddes tror jag och i den andra förekom en elefant! :-D Det är det jag minns - plus att vi fullkomligt älskade dem!
    Tack för minnen och bilden!

    SvaraRadera