lördag 1 januari 2011

110101 - visst ser det lite konstigt ut

Gott nytt år och God fortsättning önskar jag er alla!

Vad har jag då sysslat med dessa dagar när jag inte bloggat så mycket? Jo först var det traditionellt julfirande sen har vi haft släktträff dagarna i ända. Mina släktingar lämnade Medelhavets +20 och landade i Sveriges -20 (de fick en smärre chock när de klev av planet). Dessutom kom mina släktingar från södra Sverige upp och sen har vi umgåtts, pratat och skrattat. Med tanke på avståndet så är det ju inte så ofta vi träffas alla samtidigt.

Den spanska 10-åringen vill flytta hit. Hon tyckte att det var fantastiskt med all snö och att kunna åka pulka ute på gården, dessutom älskar hon svenska köttbullar. Under resten av deras besök låg temperaturen på mer humana -5 men de tyckte ändå att det var väldigt kallt

5 kommentarer:

  1. Jag skulle inte kunna leva utan snö och köttbullar så jag förstår 10-åringen. Jag älskar våra årstider och mest älskar jag hösten. Tror inte att jag skulle trivas om det var varm och solsken hela tiden. 110101 - det ser konstigt ut.
    God fortsättning på 2011.

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt mysigt med så stor familj, och att träffas såhär =D

    Och jo, lite konstigt ser det ut, ännu värre om tio dagar: 110111, och i november haha! 111111

    Värsta hjärnjympan såhär på förmiddagskvisten =D

    SvaraRadera
  3. Visst ser det konstigt ut.
    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  4. Det brukar ta ett tag innan man vänjer sig vid att skriva ett nytt årtal. Men som Madelene skriver: 111111 ser nästan lite påhittat ut

    SvaraRadera