fredag 5 november 2010

Ungar och matlagning


I eftermiddags när det började närma sig matlagningsdags satte jag på ugnen. Gick sen vidare för att fixa lite annat medan ugnen blir varm. Plötsligt börjar maken gasta och skrika, han undrar vad det är jag har i ugnen. 

Vaddå?! Jag har inget i ugnen - inte än... 

Det har varit höstlov och sonen har använt ugnen. Fråga mig inte vad han har lagat men det har i alla fall runnit ner i ugnen och han har inte gjort rent efter sig.

Vi har därför haft en livad eftermiddag med tjutande brandlarm och stinkande stekos. Nu har lugnet åter lägrat sig och vi har ätit en god middag

9 kommentarer:

  1. Litet tjutande brandlarm piggar upp! ;-))

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att sonen rengjorde ugnen ;-)

    SvaraRadera
  3. ooohhh...det där känner man alltför väl igen :p

    SvaraRadera
  4. Urk för matos men jag känner igen fenomenet med barn och matlagning. ;D

    SvaraRadera
  5. Hahaha, det där känner jag igen. =)

    SvaraRadera
  6. Va härligt, då vaknade ni till ordentligt i alla fall.

    Här är barnen än så länge för små för sådana upptåg, men jag förstår vad jag har att se fram emot.

    SvaraRadera