söndag 7 november 2010

Långhelg - vart tog den vägen


Var ledig i fredags men vaknade när maken klev upp kl 6, lyckades mot alla odds somna om (väldigt ovanligt när det gäller mig). En bra dag och ett bra träningspass MEN kom i säng alldeles för sent.

I lördags vaknade jag kl 7?! Bara att kliva upp och dagen bara rann iväg. Undrar vart den tog vägen? Jag lyckades i alla fall sortera in massa viktiga papper nu när jag äntligen kommit ihåg att köpa ett nytt hålslag. Sen var vi bortbjudna på kvällen. God mat med trevliga vänner.

Spättekaka
Det blev årets glöggpremiär med en jättegod romglögg och som avslutning blev det spettekaka. Det var oxå premiär för mig, jag har aldrig ätit det förut. Alltså blev det sent igårkväll med.

Idag var jag återigen uppe med tuppen. Dagen har ägnats åt inget speciellt. Vi tog en promenad genom skogen för att hämta bilen eftersom vi inte var i skick att köra hem igårkväll. Sen har vi bokat en resa (info kommer senare) och nu ska vi snart iväg till mina föräldrar och äta söndagsmiddag "a la grande familia"

Helgen har rusat iväg utan att något vettigt har gjorts. Och då vi ätit borta alla dagarna har jag inga matlådor till veckan som kommer. Dessutom känner jag mig tröttare nu än innan helgen så jag måste försöka lägga mig tidigt ikväll (you wish).

11 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som ni gjort en massa roliga och bra saker. Men att gå upp 7 en lördag, det är tortyr.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar faktiskt inte "spiddekaga" fast jag är ärkeskånsk....vad tyckte du?

    SvaraRadera
  3. En gång vann Mellan en spättekaka på en hembygdsfest i en kvarn. De var 1:a priset! Vi tyckte det var gott!

    SvaraRadera
  4. Om helgen gått utan att man fått något vettigt gjort vet man i alla fall att man spenderat den på rätt sätt.

    SvaraRadera
  5. Håller med Nilla! Jag har dammsugit idag och det var bortslösad tid, syns inte ens imorgon...

    SvaraRadera
  6. Alltså, glögg innan 1:a advent borde vara straffbart...*muttrar*

    Låter ändå som att du haft en finfin helg. Det är som om man vill ha mer ju mer man får, av ledighet alltså. *suck*

    SvaraRadera
  7. En fin helg för dig. Glögg är gott. =)

    SvaraRadera
  8. Mums. Den där spettekakan hade jag kunnat sluka i ett nafs!!! Kram.

    SvaraRadera
  9. Låter som en härlig helg. Och var ska ni åka? Nu blev jag jättenyfiken. :-)

    Hoppas du har en fin måndag! Kram

    SvaraRadera
  10. Singelmamma: ja jag hade velat och behövt sova lite till

    Oslo: Sådär. Det är kul att ha provat, men jag skulle aldrig gå och köpa en själv

    Knaster: Vilket roligt pris

    Nilla: man får ju hoppas på det

    Veronica: Instämmer angående glögg och 1:a advent

    ToT: Glögg är gott

    Elin: ha ha

    SvaraRadera