onsdag 22 september 2010

Så kan det gå

Jag är ensam hemma och har precis klivit ur duschen när det ringer på dörren. Slänger på mig en tröja (men ingen BH) och kjol och springer och öppnar fönstret på övervåningen. Utanför står ett paketbud med någon datamojäng som sonen har beställt. Eftersom paketet ska kvitteras är det bara att skutta ner och öppna ytterdörren.

Kan tala om att jag känner mig ganska obekväm utan BH – det är i princip det enda som upptar mina tankar när jag står där i dörröppningen…

Jag tar paketet och ägnar en god stund åt att pilla ut den vita lappen som är ordentligt fastsatt i en plastficka på paketet. När jag fått ut den börjar jag irra runt i köket (med brösten svängandes under tröjan) för att hitta en penna.

Till slut har jag både fått upp lappen och fixat fram en bläckpenna. Jag studerar lappen länge och väl och frågar till slut budet var jag ska skriva – ser nämligen ingen rad för det. Då visar det sig att man ska signera elektroniskt. Jag ska skriva min namnteckning med en pinne på hennes lilla datamanick…

Kunde hon inte kläckt ur sig det innan jag började riva i plastfickor och leta penna.

Sensmoralen är: öppna aldrig dörren utan BH för då fungerar inte hjärnan. All energi går åt till att försöka dölja detta

14 kommentarer:

  1. Och jag som alltid brukar slita av mig bh:n när det kommer ett paketbud. Jag ska genast sluta med.

    SvaraRadera
  2. Om det inte är Jehovas som ringer på. En f.d. pojkvän öppnade dörren naken för dem (han trodde det var jag) och de dröp av fort som attan. Detsamma hände häromåret, när jag öppnade i morgonrock och lillflickan stod bredvid med bara en tröja på kroppen. Då försvann de också kvickt..

    SvaraRadera
  3. Oups! Men det var en tjej i alla fall... =)
    Jag har gjort samma sak, när det varit kille som lämnat paket. Och då har jag inte så stora behag, men de där små sakerna på brösten syns ju ändå rätt tydligt! Jobbigt som fan.

    SvaraRadera
  4. Skrattar gott åt Tant Gröns kommentar! =)

    SvaraRadera
  5. e ju bara jobbigt att klampa rundt med bh hemma...e mycke skönare när dom hänger i knävecken o dinglar :p

    SvaraRadera
  6. Hon kanske trodde du rände runt och letade en penna för att utföra penntricket! Pennor - det är ju stenåldern ju! ;)

    SvaraRadera
  7. *asg* Både åt din situation och de underfundiga kommentarerna :-)

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha fan vá larvig man är, eller hur!?
    Känner igen mig. Jag har till och med svårt för att gå omkring utan när jag är själv hemma? Det är riktigt larvigt och knäppt dé!
    Må bäst!

    SvaraRadera
  9. Hehehe, det var ju ett kvinnligt bud iaf, fy så genant om det varit en sån där spänstig, läcker gosse på 23 år ;)

    SvaraRadera
  10. Utan BH finns det ju inget som håller ihop båda hjärnhalvorna.

    SvaraRadera
  11. hahaha. jag tänker lära mig av dig och aldrig göra just det. :-)

    SvaraRadera
  12. Nilla: friskt vågat hälften vunnet

    Tant Grön: Tack för tipset. Då kan det vara värt att slänga BH:n

    SoS: Visst är det jobbigt

    MaryAnn: Så tyckte jag oxå förut, innan de blev för l å n g a

    Malla, RKT, Ettie och Ting o Tankar: :)


    Knaster: Jag är ju från stenåldern. Jag anser att kulspets är modernt

    Mina Dagar: Visst är man larvig

    Madlar: Ja man får vara tacksam för det lilla

    Singel: Ha ha, det har du rätt i

    Alexandra: Det gör du rätt i. Lyssna på oss äldre kvinnor så att du inte gör samma misstag som vi gjort

    SvaraRadera