måndag 28 juni 2010

Persiennskolan

Om man vinklar persiennen neråt så slinker allt ljus in genom den rakt på oss som ska sova, men om man vinklar persiennen uppåt stänger den ut ljuset. Därför tycker jag att det är smartare att vinkla den uppåt när jag går och lägger mig (jag vill ha det mörkt).

Min käre make sen över 20 år envisas med att vinkla dem åt fel håll. Ett tag trodde/hoppades jag att de nervinklade persiennerna var en hint om att han ville göra något annat och då behövde lite ledsyn… men det var det inte.

Funderar därför på om han har svårt att fatta. Jag har ju trots allt informerat om hur man ska göra och varför, ändå gör han tvärtom. Jag kan bara konstatera att det är ett olösligt problem ungefär som toalettringens uppfällda eller nedfällda läge

4 kommentarer:

  1. Ja, varför inte tänka logiskt liksom? Men det är väl bara att arkivera i bland Vardagsmysterier. Tillsammans med sockarna som alltid separerar i tvätten.

    SvaraRadera
  2. Jag har bara ett enda krav när/om vi flyttar, två WC:n!! Ett eget "toasitsen uppe hela tiden" dass åt mannen, och ett åt oss tre tjejer...

    SvaraRadera
  3. Han kanske är en estet! Tycker kanske att det ser snyggare ut med "felvinkladepersienner"?
    Ja ja det manliga släktet har ju alltid varit speciella;)
    SJÄLVKLART ska dom vinklas uppåt!!!!
    Kul att hitta hit!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Stort och smått: Det är nog där det hör hemma.

    Venus: Ett bra krav tycker jag

    Mina dagar:Välkommen! Och tack för att du håller med mig i persiennfrågan

    SvaraRadera